به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال اردن و تاجیکستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز جمعه ۱۳ بهمن از ساعت ۱۵ در ورزشگاه «احمد بن علی» قطر با قضاوت «فومینگ» چینی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود اردن به پایان رسید. وحدت هنانوف […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال اردن و تاجیکستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز جمعه ۱۳ بهمن از ساعت ۱۵ در ورزشگاه «احمد بن علی» قطر با قضاوت «فومینگ» چینی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود اردن به پایان رسید. وحدت هنانوف (۶۶ گل به خودی) تنها گلزن این دیدار بود.

ترکیب تیم ملی فوتبال اردن: ابولیلا، الاجلین، یزدان العرب، نصیب، المردی (۸۰- محمد ابو حشیش)، الروابده (۷۹- صادق)، رجای آید (۸۸- آواد)، احسان حداد، موسی التماری (۶+۹۰- ابو جلبوش)، علی اولوان و یزان النعیمات (۸۸- حامد)

ترکیب تیم فوتبال تاجیکستان: رستم یتیموف، آختام نظروف، ژورابواف، وحدت هنانوف، سافاروف، شوکوروف، اوماربایف، احسان پنشنبه، شرونی، جلیلوف (۷۷- نورالدین خامروکولوف) و زیروف (۲۹- صمیف) (۸۲ – عینی)

بازی پایاپای و هجومی دو تیم در نیمه اول

تاجیکستان و اردن که از تیم‌های شگفتی ساز این دوره از رقابت‌های جام ملت‌ها بودند امروز در مرحله یک چهارم به مصاف هم رفتند تا تیمی که قرار است راهی نیمه نهایی شود مشخص شود. دو تیم بازی را پایاپای و هجومی آغاز کردند و از همان ابتدای بازی حملات و تاکتیک‌های متعددی را روی دروازه یکدیگر انجام دادند تا به گل برسند اما مدافعان دو تیم اجازه باز شدن دروازه‌ها را ندادند.

حملات ادامه داشت تا اینکه بازیکنان تاجیکستان در دقیقه ۱۵ بازی صاحب موقعیت بسیار خوبی شدند که پاس رو به بیرون را احسان پنشنبه به تیر دروازه اردن زد تا جدی‌ترین صحنه بازی را شاهد باشیم.

در دقیقه ۲۸ بازیکن تیم فوتبال تاجیکستان در برخورد با بازیکن اردن دچار مصدومیت شد، مصدومیت شدید زویروف باعث شد قدر به همراهی تمش نباشد و تاجیک‌ها یک تعویض اجباری را داشته باشند.

دو تیم بازی کاملاً هجومی را ارائه می‌کردند این بار بازیکنان اردن پشت محوطه جریمه تاجیکستان صاحب موقعیت شدند و بازیکن اردن یک شوت سنگینی به سمت دروازه حریف دروازه‌بان تاجیکی‌ها یعنی یتیموف را به واکنش وا داشت. دفع ناقص یتیموف توپ را به بازیکنان اردنی رساند اما در ادامه باز هم شوت بازیکنان اردن را مهر کرد و مانع گلزنی آنها شد.

بازی پایاپای دنبال می‌شد و دو تیم بدون وقفه به روی دروازه‌یکدیگر حمله می‌کردند تا به گل برسند اما دفاع مستحکم تیم‌ها مانع گلزنی شدند تا نتیجه این دیدار در نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

صعود اردن به نیمه نهایی با شکست تاجیکستان/ شگفتی کامل نشد

ادامه بازی پایاپای و محتاطانه تاجیکستان و اردن

بازی در نیمه دوم هم مانند نیمه اول بین دو تیم پایاپای و هجومی دنبال می‌شد اما با این تفاوت که احتیاط در دستور کار دو تیم قرار داشت تا اشتباهی را مرتکب نشوند. سرعت انتقال توپ بین بازیکنان تاجیکی و اردنی بسیار بالا بود و همین موضوع باعث می‌شد هر لحظه شاهد یک حمله در بازی باشیم. بازی هجومی اردن و تاجیکستان ادامه داشت تا جایی که شرونی صاحب یک موقعیت تک به تک با ابولیلا شد اما قدر این توپ را نداست و به بیرون زد تا بهترین فرصت گلزنی برای شاگردات شگرت از دست برود.

شکست قفل دروازه تاجیکستان توسط یک مدافع

اردنی‌ها که به دنبال پیروزی در این دیدار بودند حملات زیادی را روی دروازه تاجیکستان طراحی کردند و همین فشار بی امان یک کرنر را برای بازیکنان اردن به همراه داشت. در دقیقه ۶۶ نصیب مدافع پیش تاخته اردنی‌ها با ضربه سر کرنر ارسالی را به سمت دروازه تاجیک‌ها که بعد از برخورد به وحدت هنانوف وارد دروازه شد تا اردن یک بر صفر از حریف خود پیش بیافتد.

صعود اردن به نیمه نهایی با شکست تاجیکستان/ شگفتی کامل نشد

نجات دروازه اردن توسط ابولیلا

شاگردان شگرت که دوست نداشتند با جام ملت‌ها به همین راحتی خداحافظی کنند دست به حملات متعدد زدند تا دروازه اردن را باز کنند و همه چیز برابر شود. روی یک حمله شکوروف پشت محوطه جریمه اردن صاحب توپ شد و شلیک سنگینی را به سمت دروازه اردنی‌ها زد که ابولیلا با یک واکنش زیبا مانع گلزنی تاجیکی‌ها شد.

تلاش بی حاصل شاگردان شگرت و حذف از جام

در ادامه بازیکنان تاجیکستانی تمام تلاش خود را کرد تا بازی را به تساوی بکشاند اما هر زدند به در بسته خورد و نتوانستند به گل برسند. تاجیک‌ها با شکست در این دیدار شگفتی خود را ناقص گذاشتند و از جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا خداحافظی کردند.

منبع: مـهر