کره جنوبی امشب (جمعه) در چارچوب دیداری از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در دیداری دراماتیک با نتیجه ۲ بر یک مقابل استرالیا به پیروزی رسید. یورگن کلینزمن، سرمربی کره جنوبی در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: این یک درام دیگر بود. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. ما خوشحالیم که […]

- ما زامبی هستیم، مراقب باشید!

کره جنوبی امشب (جمعه) در چارچوب دیداری از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در دیداری دراماتیک با نتیجه ۲ بر یک مقابل استرالیا به پیروزی رسید. یورگن کلینزمن، سرمربی کره جنوبی در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: این یک درام دیگر بود. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. ما خوشحالیم که یک مرحله دیگر در جام هستیم.  حالا فهمیدید که گروه ما آسان نبود چرا که دو تیم از آن در نیمه نهایی هستند. ما همچنان تشنه پیروزی هستیم.

او در پاسخ به این سوال که چطور با این انرژی ادامه می‌دهید؟ گفت: من بارها گفتم که ما یک گروه از بازیکنان خوب داریم و می‌خواهیم بعد از حدود ۶۰ سال جام را به خانه ببریم. ما وقتی گل خوردیم شروع کردیم که بازی را تغییر دهیم. تیم ما یک گروه عالی از بازیکنان است. وقتی شما نزدیک ۶ هفته به دنبال راه حل هستید که ملت‌تان را خوشحال کنید، چرا الان باید خسته شوید؟ من به بازیکنانم گفتم که نگران نباشید، بروید و ببرید. امیدوارم جام را بگیریم.

سرمربی آلمانی تیم ملی کره جنوبی در پاسخ به این سوال که چرا تیمش از ابتدا کار را تمام نمی‌کند؟ گفت: من نمی‌خواهم هیچوقت دیر کنم ولی این داستان ما در این جام است. بازیکنانم تا آخرین دقیقه می‌جنگند که کارشان را انجام دهند.

کلینزمن درباره نبود کیم مین جائه در دیدار نیمه نهایی توضیح داد: نبود کیم برای ما خوب نیست چرا که او رهبر ما در خط دفاعی است اما ما گروهی از بازیکنان هستیم و برای او جایگزین داریم. البته او بازیکن فوق‌العاده‌ای است. هیچ کدام از گزینه‌هایمان مانند کیم مین جائه نخواهد بود.

او درباره زدن ضربه پنالتی توسط هی چان به جای سون هیونگ مین، بیان کرد: ما نمی‌دانستیم سانی می‌تواند این کار را بکند یا نه و سانی تصمیم گرفت که هی چان این کار را انجام دهد. 

سرمربی کره درباره لقب جدید تیم تحت هدایتش یعنی زامبی گفت: این لقب ماست؟ پس مواظب باشید هتلتان را پیدا نکنیم!

کلینزمن درباره روشش برای کنترل روانی بازیکنان کره بیان کرد: شرایط مختلف است. برای من براساس توقع مردم و رسانه‌ها انجام می‌شود. تصور این است که با داشتن سون و کیم می‌توانیم راحت ببریم ولی اینطور نیست. زدن گل اول راحت نیست. برای کره‌ای‌ها بازی بازی زندگی است پس همه زمان‌ها سخت است برای همین به آنها می‌گویم که تا آخرین انرژی‌شان تلاش کنند. این عادی است. شما باید یاد بگیرید که چطور تیمی که اتوبوس در محوطه جریمه‌اش پارک کرده را شکست دهید.

بیشتر بخوانید: واکنش فغانی به لو رفتن اطلاعات شخصی‌اش در استرالیا/ داور ایرانی برای آرامش خانواده‌اش مجبور به تصمیم‌گیری شد

منبع: خبـر ورزشی