به گزارش زیرنویس ازقزوین، راسم توزیع ۴۵ سری جهیزیه به زوج های جوان استان از محل موقوفه حاج حسین خزانه با حضور حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، غفوری فرماندار البرز، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف استان؛ آخوندی بخشدار محمدیه و حجت الاسلام آقا حسینی امام جمعه محمدیه و سرهنگ […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، راسم توزیع ۴۵ سری جهیزیه به زوج های جوان استان از محل موقوفه حاج حسین خزانه با حضور حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، غفوری فرماندار البرز، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف استان؛ آخوندی بخشدار محمدیه و حجت الاسلام آقا حسینی امام جمعه محمدیه و سرهنگ طاهرخانی فرمانده سپاه البرز و جمعی از خیرین در امامزاده سلیمان (ع) شهر بیدستان استان قزوین برگزار شد.

photo_2024-02-02_10-03-20

حجت الاسلام عادل دراین مراسم گفت: امام راحل در وصیت نامه خود رمز پیروزی انقلاب را ایمان و وحدت دانستند که باید اذعان کرد رهبری هم مهم بود و امروز هم رمز بقای انقلاب هم همان عوامل است که ملت می داند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در اوایل انقلاب سالانه کمتر از ۲۰۰ مورد وقف جدید انجام می شد اما اکنون هر ساله حدود ۲۰۰۰ وقف صورت می گیرد که پای کار بودن مردم را نشان می دهد که برای کار خیر همراه و همدل هستند.

وی اظهارداشت: پروژه آبزی پروری با مشارکت اوقاف با یک هزار تن ظرفیت که امکان افزایش به سه هزار تن را دارد با حضور رئیس جمهور در هرمزگان افتتاح شده است که به اقتصاد و اشتغال مردم کمک خواهد کرد.

عادل افزود: در تولید انرژی پاک بیش از شش مگاوات انرژی خورشیدی تولید کرده ایم که این ظرفیت نیز به ۱۱۰ مگاوات خواهد رسید.

وی اظهارداشت: در بخش مسکن در هر استان یک هزار هکتار زمین واگذار می کنیم و در حوزه توزیع بسته های معیشتی و توزیع جهیزیه نیز در دوازدهم هر ماه کمک های اهدایی را میان نیازمندان توزیع می کنیم که در راستای رفع محرومیت زدایی است.

عادل تصریح کرد: امروز در کشور ۲۵۳ سری جهیزیه و ۱۱ هزار بسته معیشتی توزیع شد و این روند تداوم خواهد داشت.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اهمیت وقف و ضرورت تقویت و گسترش این فرهنگ اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری وقف، محرومیت زدایی، گسترش اخلاق، اقتصاد، مسکن و … را جزو اولویت ها قرار داده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به تولید بیش از ۶ مگاوات برق کشور از محل درآمد موقوفات اشاره کرد و افزود: طرح «قرار دوازدهم» بعد از ایام کرونا کلید خورد و محور این کار بسته های ارزاق می باشد و در این راستا حدود ۲۲۰ هزار بسته ارزاق از ابتدای سال تاکنون توزیع شده و ۱۱ هزار بسته ارزاق و ۲۵۳ دست جهیزیه نیز امروز اهدا می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عادل میزان اهدای بسته کیف و لوازم التحریر را ۲۳ هزار عدد برشمرد و اضافه کرد: بالای ۵۰ درصد موقوفات از طریق مردم است و امیدواریم این کار استمرار پیدا کند.

photo_2024-02-02_10-02-55

درادامه این مراسم، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی گفت: یکی از دستورات مقام معظم رهبری اجرا و گسترش فعالیت های موقوفات در بقاع متبرکه است تا این اماکن مورد رجوع مردم از خدمت رسانی وقف بی بهره نمانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قروین اضافه کرد: اداره کل اوقاف و خیریه استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون و طی ۱۱ ماه، ۲۸۰ میلیارد ریال اجرای نیت داشته که اهدای ۴۵ سری جهیزیه نیز در این راستا می باشد.

حجت الاسلام مجیدی میزان اهدای جهیزیه ها از ابتدای امسال را ۱۶۵ سری جهیزیه عنوان کرد که برخی به صورت کامل و برخی شامل چند قلم کالا می باشد.

وی افزود: برخی جهیزیه ها کامل بوده و برخی چند قلم بوده و در حوزه دارو و درمان هم اقداماتی شده است. 

مجیدی اظهارداشت: درمانگاه قازان ابن ارغوان با همراهی سپاه بزودی راه اندازی می شود و با همراهی این دو نهاد درمانگاه برای خدمت رسانی به مردم بیدستان تکمیل می شود.

وی گفت: برای تامین تجهیزات درمانگاه بیدستان توسط یکی از خیرین از محل موقوفه ۸ میلیارد تومان تجهیزات به درمانگاه بیدستان اهدا خواهد شد. 

وی بیان کرد: در حوزه مهر تحصیلی اجرای نیت کردیم ۳۰ میلیارد تومان به برکت وقف و خیرین استان قزوین توزیع شده است.

وی یادآورشد: امروز به بهانه دهه فجر و آغاز بهره برداری از سالن اجتماعات دارالقرآن و اداره اوقاف شهرستان قزوین فرصتی شد تا خدمت رسانی به مردم تسریع و تسهیل شود.

مجیدی اظهارداشت: در سال ۸۴ در پی سفر مقام معظم رهبری به استان یکی از مصوبات سفر، ساخت همین سالن بود که ساختمان و حوزه اداری آن تکمیل شد اما اعتباراتی برای سالن نبود که این بخش ناتمام ماند.

photo_2024-02-02_10-03-12

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا