کارشناس فوتبال: امیدوارم از اتفاقات بازی با ژاپن در دوره قبلی جام ملت‌ها درس گرفته باشیم!
کارشناس فوتبال: امیدوارم از اتفاقات بازی با ژاپن در دوره قبلی جام ملت‌ها درس گرفته باشیم!

محمد محمدی در گفت‌وگو خبرنگار ورزشی زیرنویس، درخصوص شرایط تیم ملی پس از ۴ بازی در جام ملت‌های آسیا و مصاف فردا با ژاپن، اظهار داشت: با تغییراتی که در بازی‌های گروهی داشتیم، فوتبال خوبی را به نمایش نگذاشتیم. البته در بازی سوم این مساله کمتر به چشم آمد. مقابل سوریه هم با وجود خلق […]

محمد محمدی در گفت‌وگو خبرنگار ورزشی زیرنویس، درخصوص شرایط تیم ملی پس از ۴ بازی در جام ملت‌های آسیا و مصاف فردا با ژاپن، اظهار داشت: با تغییراتی که در بازی‌های گروهی داشتیم، فوتبال خوبی را به نمایش نگذاشتیم. البته در بازی سوم این مساله کمتر به چشم آمد. مقابل سوریه هم با وجود خلق موقعیت‌های زیاد، نتوانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم. با فاصله کمی که تا این بازی داشتیم، ریکاوری ذهنی و بدنی کار سختی بود.

وی افزود: بازی راحتی نداریم. ژاپن در ۲ سال اخیر نشان داده تبدیل به تیمی خوب و پخته شده، با تیم‌های مطرح دنیا بازی کرده اما فوتبال قابل پیش بینی نیست و نتیجه در زمین رقم می‌خورد. امیدوارم بازیکنان بتوانند نبود طارمی را پوشش بدهند. حضور او از نظر روحی می‌توانست خیلی تاثیرگذار باشد چرا که از لحاظ فنی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد اما متاسفانه این بازی را از دست داد. ان‌شاالله بازیکنان جایگزین بتوانند با تمام وجود بازی کنند و با نتیجه‌ای خوب از سد ژاپن هم عبور کنیم.

لطفا از بازی با ژاپن در جام ملت‌های قبلی درس بگیرید!

کارشناس فوتبال درمورد اینکه بازیکنان تیم کشورمان شاید به خاطر ذهنیتی که به واسطه بازی‌های داخلی دارند مدام به تصمیمات داوری اعتراض می‌کنند و حتی برخی کارشناسان داوری هم بابت بی توجهی به نظارت VAR تذکر داده‌اند و حالا با تیمی بازی داریم که در دوره قبل هم مقابل همین تیم به خاطر اعتراض به داوری نظم تیمی را از دست دادیم و شکست خوردیم، گفت: ان‌شاالله از آن اتفاق دوره قبل درس گرفته باشیم. فردا واقعا یک فینال تمام عیار است. ۲ قدرت آسیا به مصاف هم می‌روند اما هیچ تیمی از قبل بازنده یا برنده نیست. ایرانی‌ها همیشه نشان داده‌اند در شرایط سخت ، چیزی فراتر از خودشان را به معرض نمایش می‌گذارند.

وی افزود: در دوره‌های قبلی جام جهانی، مقابل آرژانتین یا اسپانیا این نکته را دیدیم. تیم ما آنقدر پخته شده که بداند چه بازی و شرایط حساسی دارد. مطمئنا بازیکنان فردا تمام انرژی خودشان را به کار می‌گیرند. فقط باید تمرکز کافی را داشته باشند و صبوری کنند تا بتوانیم در بهترین نقطه و بهترین زمان به هدفمان که همان بردن این مسابقه است، برسیم.

میانگین قدی ما بهتر است، دروازه‌بان ژاپن مطمئن نیست

دروازه‌بان اسبق تیم ملی درمورد اینکه به زعم بسیاری، ژاپن آن تیمی نیست که تعریف می‌شود و برد محکمی هم مقابل بحرین نداشت، گفت: این را  قبول دارم اما اعتقادم این است که ژاپن مقابل بحرین صددرصد خودش را به کار نگرفت. این تیم مطمئن بود برنده بازی می‌شود. بعد از گل‌ها خیلی خوشحالی نمی‌کردند یا بعد از گلی زدند و رد شد، خیلی ناراحت نشدند و اعتراضی هم نکردند. بنابراین احساسم این است که ژاپن فردا با تمام توانش مقابل ما قرار می‌گیرد. نقطه قوت ما می‌تواند میانگین قدی تیم باشد که در ضربات ایستگاهی یا کرنرها از آن استفاده کنیم. ضمن اینکه دروازه‌بان آن‌ها را هم مطمئن ندیدم. می‌توانیم از این شرایط استفاده کنیم و برنده بازی شویم.

با این راه می‌توانیم ژاپن را کنترل کنیم

کارشناس فوتبال درمورد اینکه با توجه به  بازی هجومی تیم ملی در این تورنمنت، ممکن است مانند بازی‌های قبلی در برگشت‌ها و کاردفاعی به مشکل بخوریم و با این شرایط آیا باید فردا تغییر رویه داشته باشیم، عنوان کرد: ژاپن و دیگر تیم‌های آسیای شرقی، فوتبالی سرعتی دارند. به قول معروف خیلی تند و تیز هستند. اگر فاصله دفاع و  خط حمله ما بیشتر از ۴۰-۳۰ متر نشود و فضاها را ببندیم، مطمئنا می‌توانیم ژاپن را کنترل کنیم. علیرغم غیبت طارمی، دیگر بازیکنان هجومی ما مانند انصاری فرد، قائدی و جهانبخش، سرحال هستند. مطمئنا می‌توانند در فاز حمله‌ای زهر خودشان را بریزند. بااینحال اول باید به فکر این باشیم که از ژاپن گل نخوریم و سپس در بهترین زمان ضربه خودمان را به حریف بزنیم.

تیم ملی همیشه در شرایط سخت، فوتبال به مراتب بهتری را به نمایش گذاشته

محمدی گفت: فکر می‌کنم مهترین بازی ما، تقابل با ژاپن است و بعد از ان فکر نمی‌کنم بازی سخت تری داشته باشیم. البته شکی در این نیست که همه بازی‌ها سخت هستند. در مسابقات قبلی تیم‌های دیگر دیدیم که بازی‌های خیلی به هم نزدیک بودند. حتی در اوقات تلف شده هم نتایج عوض شدند. هر بازی حساسیت خودش را دارد اما به هرحال ژاپن الان جزو تیم‌های خیلی خوب دنیاست. نمی‌گویم تیم درجه یک دنیاست ولی مقابل تیم‌های بزرگ، قدرت خودش را نشان داده است. بااینحال همانطور که گفتم؛ تیم ایران در شرایط سخت جلوی تیم‌های خوب فوتبال به مراتب بهتری را به نمایش گذاشته است. برای تیم ملی و اعضای آن، آرزوی موفقیت دارم. مطمئنا همه مردم عزیز ما با دعای خیرشان از تیم ملی حمایت می‌کنند تا تیم ملی با کسب یک نتیجه خوب باعث شادی دلشان شود.

پایان پیام/





منبع: فارس