به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، فرماندهی مرکزی تروریست‌ های آمریکا مدعی حمله مستقیم به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه شد. در بیانیه سنتکام ارتش تروریستی ایالات متحده آمریکا چنین آمده است: «نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مهر، فرماندهی مرکزی تروریست‌ های آمریکا مدعی حمله مستقیم به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه شد.

در بیانیه سنتکام ارتش تروریستی ایالات متحده آمریکا چنین آمده است:

«نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.»

«نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.»

«در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق به کار گرفته شد. تاسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل عملیات فرماندهی و کنترل، مقرها، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها و انبارهای وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها) و تأسیسات زنجیره تأمین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.»

در همین رابطه رسانه‌های سوری گزارش دادند که آمریکا ۱۲ نقطه را در شهرهای المیادین، ابوکمال و گذرگاه قائم در شرق سوریه هدف قرار داده است.

فاکس‌نیوز نیز به‌نقل از یک مقام پنتاگون مدعی شد که حملات آمریکا در خارمیانه «از چندین پلتفرم» انجام شده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا هم به نیویورک‌تایمز گفت واشنگتن مجموعه‌ای از حملات علیه نیروهای تحت حمایت ایران را در ۶ نقطه در عراق و سوریه انجام داد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد که آمریکا با یک حملۀ هوایی مراکزی که گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه از آن‌ها استفاده می‌کردند را هدف قرار داد.

بر اساس ادعای این خبرگزاری، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که این حملات آغازگر مجموعه‌ای از حملات در پاسخ به کشته‌شدن ۳ نظامی آمریکا در پایگاه «برج -۲۲» در مرز اردن و سوریه است.

طبق ادعای آسوشیتدپرس این حملات توسط هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین انجام شد و مقرهای فرماندهی و کنترل، انبارهای مهمات و دیگر ساختمان‌های این گروه‌ها را هدف قرار داد.

سی‌ان‌ان نیز به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد که حملات امشب با استفاده از بمب افکن‌های b1 انجام شده است.

منبع خبر: رکنـا