چگونه قند خون بالا را مدیریت کنیم؟
چگونه قند خون بالا را مدیریت کنیم؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، اگر قند خون غیرناشتای شما بالاتر از ۱۹۸ باشد، باید نزد پزشک بروید، چراکه نزدیک به صد در صد شما دیابت دارید. اما اگر قند ناشتا هم بالاتر از ۱۰۸ بود {در استاندارد آمریکایی کمی بالاتر است} باید نزد متخصص رفته تا بفهمید پیش دیابت دارید […]

چگونه قند خون بالا را مدیریت کنیم؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، اگر قند خون غیرناشتای شما بالاتر از ۱۹۸ باشد، باید نزد پزشک بروید، چراکه نزدیک به صد در صد شما دیابت دارید. اما اگر قند ناشتا هم بالاتر از ۱۰۸ بود {در استاندارد آمریکایی کمی بالاتر است} باید نزد متخصص رفته تا بفهمید پیش دیابت دارید یا در حال گرفتن دیابت نوع دو هستید.

اگر ارقامی کمتر از این ارقام باشد، سطح خون شما طبیعی است. اما افرادی که قند خون بالایی دارند باید مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهند.

استفاده از برنج قهوه‌ای و سیب زمینی شیرین به جای برنج و سیب زمینی معمولی می‌تواند کمک کننده باشد. علاوه بر این، ورزش منظم می‌تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و با استفاده کردن از قند به عنوان انرژی، سطح قند خون را کاهش می‌دهد.

موارد زیر را هنگام بالا بودن قند خون در نظر بگیرید:

یک- فعال تر باشید. ورزش منظم می تواند به حفظ سطح قند خون شما کمک کند. مهم: اگر کتون در ادرار شما وجود دارد، ورزش نکنید. این می تواند قند خون شما را حتی بیشتر کند.

دو- دارو را طبق دستور مصرف کنید. اگر قند خون شما اغلب بالا است، پزشک ممکن است مقدار دارو یا زمان مصرف آن را تغییر دهد.

سه- برنامه غذایی دیابت خود را دنبال کنید. اگر در رعایت آن مشکل دارید از پزشک یا متخصص تغذیه کمک بخواهید.

چهار- قند خون خود را طبق دستور پزشک بررسی کنید. اگر بیمار هستید یا نگران قند خون بالا یا پایین هستید، بیشتر بررسی کنید.

پنج- در مورد تنظیم میزان انسولین مصرفی و نوع انسولین (مانند کوتاه اثر) با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: اطلاعات انلاین