ملی‌پوش پاراتنیس روی میز: به طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو فکر می‌کنم
ملی‌پوش پاراتنیس روی میز: به طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو فکر می‌کنم

ملی‌پوش پاراتنیس روی میز گفت: به کسب مدال طلای انفرادی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو فکر می‌کنم تا بتوانم سهمیه مستقیم پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کنم.

به گزارش “زیر نویس، و به نقل از تسنیم، محمدعرفان غلامی عضو تیم ملی پاراتنیس روی میز ایران که در لیست اعزام به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیز قرار دارد، درباره شرایط تمرینات برای حضور در این بازی‌ها اظهار داشت: یک مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم و هفته آینده دومین اردوی‌مان در تهران در کمپ بین المللی عضدی برگزار می‌شود. امیدواریم با پیگیری این روند بتوانیم به آمادگی مطلوبی در زمان حضور در بازی‌های آسیایی برسیم.

وی درباره روند دستیابی به سهمیه حضور در بازی‌های پاراآسیایی گفت: کمیته ملی پارالمپیک ۴ سهمیه به پاراتنیس روی میز اختصاص داد که دو بازیکن در کلاس ۲ و دو بازیکن نیز در کلاس ۹ بوده و  قرار است من و ناصر دهقان‌پور نفرات اعزامی کلاس ۹ به هانگژو باشیم. کمیته ملی پارالمپیک در سال‌های گذشته رسماً اعلام کرد که مبنای اعزام نفرات تمامی ورزشکاران در همه رشته‌ها کیفی‌گرایی و شانس مدال‌آوری بالا است که ما برای اثبات این موضوع باید به مسابقات فاکتور ۴۰ و ۲۰ اعزام می‌شدیم تا خودمان را اثبات کنیم. با توجه به اینکه در ۳ سال گذشته من و دهقانپور ۶ مدال آسیایی و جهانی کسب کردیم و تنها بازیکنان ایرانی دارای رنکینگ جهانی هستیم، از بین ۱۰ کلاس پاراتنیس روی میز این سهمیه به کلاس ۹ با توجه به مدال‌آوری در سال‌های اخیر و‌ سیاست کمیته ملی پاراالمپیک که کیفی گرایی بوده، به ما اختصاص داده شده است.

این ورزشکار ۲۳ ساله درباره جایگاهش در رنکینگ جهانی و رویدادهایی که طی سال‌های اخیر در آنها شرکت کرده، عنوان کرد: من در آخرین رنکینگ جهانی در ماه آگوست، رتبه یک جوانان آسیا، رتبه ۶ جوانان جهان و رتبه ۳۴ بزرگسالان جهان را در اختیار گرفتم. من در سه سال گذشته توانستم ۵ مدال آسیایی و جهانی کسب کنم که می‌توان به مقام دوم انفرادی و سوم تیمی بازی‌های پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۱ بحرین، مقام سوم انفرادی مسابقات جهانی بزرگسالان فاکتور ۴۰ تایلند در سال ۲۰۲۲ و مقام سوم انفرادی و برنز تیمی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اردن اشاره کرد. همچنین در مسابقات انتخابی تیم ملی در اسفند و خرداد ماه توانستم در هر دو دوره مقام اول را بدست بیاورم.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام تلاش و تمرکزم برای حضور موفق در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو است و به کسب مدال طلا انفرادی فکر می‌کنم تا بتوانم سهمیه مستقیم پاریس ۲۰۲۴ را کسب کنم. با توجه به اینکه من و دهقانپور جزو سیدهای برتر دوبل آسیا هستیم، تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که خوش‌رنگ‌ترین مدال را برای کشورمان کسب کنیم و بر همین اساس از شانس‌های اصلی کسب مدال در دوبل D18 به شمار می‌رویم.

ملی‌پوش پاراتنیس روی میز در پایان گفت: از مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک که در این مدت زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده و همچنین سیما لیموچی رئیس انجمن پاراتنیس روی میز که به طور شبانه روزی در تلاش هستند تا در این مدت تمامی امور به نحوه احسن انجام شود، تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم بهترین عملکرد را ارائه کنیم و باعث سرافرازی پاراتنیس روی میز ایران شویم.

منبع :ورزش ۳