رابطه علمی چای و طول عمر کشف شد: روزی چقدر چای بخوریم؟
رابطه علمی چای و طول عمر کشف شد: روزی چقدر چای بخوریم؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایرور، دانشمندان ارتباط بالقوه‌ای بین نوشیدن چای و زندگی طولانی‌تر و همچنین نشان دادن مزایای ضد پیری پیدا کرده اند -، اما همه چیز به میزان مصرف شما بستگی دارد. دانشمندان بر این باورند که بین عمر طولانی‌تر و نوشیدن چای ارتباطی وجود دارد، اما همه این‌ها به شکلی […]

آخرین یافته‌های علمی درباره رابطه چای و طول عمر !

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایرور، دانشمندان ارتباط بالقوه‌ای بین نوشیدن چای و زندگی طولانی‌تر و همچنین نشان دادن مزایای ضد پیری پیدا کرده اند -، اما همه چیز به میزان مصرف شما بستگی دارد. دانشمندان بر این باورند که بین عمر طولانی‌تر و نوشیدن چای ارتباطی وجود دارد، اما همه این‌ها به شکلی نسبی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن سه فنجان چای می‌تواند به کاهش پیری بیولوژیکی کمک کند و نشان داده است که چای سیاه حاوی مواد معدنی است که با سلامت قلب، مغز و روده و همچنین تمام فواید ضد پیری مرتبط است.

طبق نتایج به دست آمده توسط دانشمندان آکسفورد که اخیرا در مجله بهداشتی لنست Lancet Regional Health منتشر شد، مطالعات روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است که فلاونوئید‌ها که به وفور در چای وجود دارد، ممکن است عمر را افزایش دهد. آزمایش روی گونه‌های دیگر جانوری مثل کرم ها و مگس‌ها نیز همین یافته‌ها را ثابت کرد.

کارشناسان به این نتیجه رسیدند که افرادی که چای می‌نوشیدند الگو‌هایی را نشان می‌دادند که نشانه‌ای از پیری بیولوژیکی کندتر را نشان می‌داد. این‌ها بیشتر مردانی بودند که الکل مصرف می‌کردند و همچنین رژیم غذایی سالمی داشتند. این افراد همچنین احتمالاً علائم بی خوابی و اضطراب را تجربه می‌کردند.

 محققان همچنین خاطرنشان کردند: پلی فنول‌ها – مواد فعال زیستی اصلی در چای – گزارش شده است که میکروبیوتای روده را تعدیل می‌کنند که ممکن است تاثیر مهمی در تنظیم تغییرات مرتبط با افزایش سن در ایمنی، متابولیسم و عملکرد شناختی داشته باشد.

منبع: اطلاعات انلاین