طاهری: ۸ سال را از دست دادیم چون به امثال قلعه‌نویی اعتماد نکردیم
طاهری: ۸ سال را از دست دادیم چون به امثال قلعه‌نویی اعتماد نکردیم

بیژن طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درخصوص پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ژاپن و صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: چون ژاپن ۴ گل به آلمان زده بود، همه از این تیم تعریف می‌کردند. الان همین تیم ملی ما می‌تواند آلمان را هم شکست بدهد. تیم ملی در […]

بیژن طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درخصوص پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ژاپن و صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: چون ژاپن ۴ گل به آلمان زده بود، همه از این تیم تعریف می‌کردند. الان همین تیم ملی ما می‌تواند آلمان را هم شکست بدهد. تیم ملی در نیمه اول کمی آشفته بود. به خاطر همان تعریف‌هایی که از ژاپن می‌کردند. مقداری تاثیر گذاشته بود ولی در نیمه دوم دیدیم که چقدر خوب بازی کردند.

وی افزود: تمام نقاط قوت حریف را خنثی کردند و اجازه ندادند کار به وقت اضافه بکشد. قبل از این بازی مدام ژاپن ژاپن می‌گفتند. وقتی ژاپن به ما گل زد، ترس تیم ملی ریخت و با قدرت کار خودش را انجام داد. بسیاری می‌گفتند تیم ملی بد بازی می‌کند ولی اینطور نیست. تیم‌های دیگر پیشرفت کرده‌اند. تیم ملی خیلی آماده و سرحال بود. بازیکنان واقعا عالی کار کردند.

با تک موقعیت برنده نشدیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: مشخص است که بین دو نیمه، کادرفنی نقاط ضعف و قوت حریف را به خوبی گوشزد کرده بود. در نیمه دوم تیم ما از این رو به آن رو شد. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم در مرحله قبل یک بازی سنگین را پشت سر گذاشتیم و تیم ملی دچار خستگی شده بود. این تیم باید قهرمان شود و ان‌شاالله این اتفاق می‌افتد. اینطور هم نبود که با تک موقعیت‌ها برنده شویم. موقعیت‌های زیادی داشتیم. نیمه دوم را توفانی شروع کردیم و به بازی مسلط شدیم. گل سردار را هم که با آن شرایط تشخیص دادند آفساید است و رد شد. مشخص شد که کادرفنی تیم ملی آنالیز خوبی از تیم ژاپن داشت.

قلعه نویی نشان داد؛ لیاقتش بود که زودتر سرمربی تیم ملی شود

طاهری درخصوص اینکه برخلاف حرف و حدیث‌ها پیرامون نوع بازی تیم ملی، شب گذشته یک بازی روان و تاکتیکی را شاهد بودیم، عنوان کرد: این نسل و این تیم می‌تواند قهرمانی را برای ایران کسب کند تا دیگر مدام نگوییم ۵۰ سال پیش قهرمان شدیم. با این بازی که شب گذشته دیدیم، می‌توانند قهرمان آسیا شوند. ژاپن و کره جنوبی هم فرقی نمی‌کند. یک فوتبال سراسر تاکتیکی را به نمایش گذاشتند. نمی‌توانیم بگوییم فوتبال علی اصغری، قبلا هم گفته‌ام که امیر قلعه نویی تجربه زیادی پیدا کرده و خیلی پخته شده است. نشان داد لیاقتش بود که زودتر از این سرمربی تیم ملی شود. او خدا را دارد. ۸ سال را از دست دادیم چون به امثال قلعه نویی اعتماد نکردیم.

نباید در باد غرور بازی با ژاپن بخوابیم

وی درمورد ادامه راه تیم ملی و اینکه الان باید توقع حضور در فینال را از این تیم داشته باشیم، اظهار داشت: صددرصد، البته نباید در باد این بازی بخوابیم. بازی با ژاپن تمام شد. باید به فکر بازی با قطر باشیم. در فینال هم ان‌شاالله کره جنوبی را با همین شایستگی شکست می‌دهیم و بچه‌ها با قهرمانی بر می‌گردند. به همه افرادی که دوست دارند تیم ملی‌شان قهرمان آسیا شود و بازیکنان تیم ملی که با غیرت ایرانی بازی کردند، تبریک می‌گویم.

پایان پیام/





منبع: فارس