چه میزان ورزش برای کاهش فشار خون بالا مناسب است؟
چه میزان ورزش برای کاهش فشار خون بالا مناسب است؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، فشار خون بالا می‌تواند احتمال حملات قلبی و سکته را افزایش دهد. بنابراین، تلاش برای حفظ فشار خون در سطح نرمال از اهمیت اساسی برخوردار است. در این راه تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می‌توان آن را معکوس کرد. یکی از مهمترین این […]

چه میزان ورزش برای کاهش فشار خون بالا مناسب است؟

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، فشار خون بالا می‌تواند احتمال حملات قلبی و سکته را افزایش دهد. بنابراین، تلاش برای حفظ فشار خون در سطح نرمال از اهمیت اساسی برخوردار است.

در این راه تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می‌توان آن را معکوس کرد.

یکی از مهمترین این راه‌ها ورزش کردن است. به عقیده محققان سه یا چهار بار در هفته و هر بار ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ورزش برای کاهش فشار خون کافی است.

فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون بالا را حدود ۵ تا ۸ میلی متر جیوه کاهش دهد. مهم است که به ورزش ادامه دهید تا فشار خون دوباره بالا نرود.

برای کسانی که فشار خون بالا دارند، فعالیت بدنی منظم می‌تواند فشار خون را به سطوح ایمن تری کاهش دهد.

برخی از نمونه‌های ورزش هوازی که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند شامل پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری یا شنا است. امکان دیگر تمرین اینتروال با شدت بالا است. این نوع تمرین شامل دوره‌های کوتاه مدت فعالیت شدید با دوره‌های فعالیت سبک‌تر است.

تمرینات قدرتی همچنین می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. سعی کنید حداقل دو روز در هفته تمرینات قدرتی را انجام دهید اما در مورد ایجاد یک برنامه ورزشی با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

منبع: اطلاعات انلاین