از نایب قهرمانی تیم ۲ نفره دختران بدمینتون تا تقدیر از ثریا آقایی
از نایب قهرمانی تیم ۲ نفره دختران بدمینتون تا تقدیر از ثریا آقایی

به گزارش زیرنویس، رومینا تاجیک و پریا اسکندری که پیش از این رقبای خود از ایران، عراق، مکزیک و هند را شکست داده بودند در مسابقه فینال با نتیجه دو بر صفر مغلوب ژاکلین و سامیا لیما از برزیل شدند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند. به این ترتیب پرونده رقابت های بین المللی بدمینتون […]

به گزارش زیرنویس، رومینا تاجیک و پریا اسکندری که پیش از این رقبای خود از ایران، عراق، مکزیک و هند را شکست داده بودند در مسابقه فینال با نتیجه دو بر صفر مغلوب ژاکلین و سامیا لیما از برزیل شدند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند.

به این ترتیب پرونده رقابت های بین المللی بدمینتون برای بدمینتون بانوان ایران با یک افتخار تاریخی و بزرگ به بسته شد.

مسابقات بین المللی فجر از روز دهم بهمن ماه در یزد و به میزبانی دانشگاه این شهر آغاز شد و امروز یکشنبه ۱۵ بهمن نیز به پایان رسید.

سایر نتایج این مسابقات:
تسنیم میر از هندوستان در فینال رقابت های سینگل زنان مقابل لو سین یان از هنگ کنگ قرار گرفت. این دیدار با نتایج ۲۱ بر ۱۴ و ۲۱ بر ۱۲ به سود نماینده هنگ کنگ به پایان رسید و عنوان قهرمانی زنان در بخش سینگل به این بازیکن رسید.

رده بندی نهایی سینگل زنان:
لو سین یان (هنگ کنگ )
تسنیم میر (هندوستان)
مقام سوم مشترک: جولیانا ویانا ویرا (برزیل) و جنجیرا استادلمن (سوئیس)

فینال دوبل (دونفره) زنان:

پریا اسکندری و رومینا تاجیک از ایران در فینال دوبل زنان مقابل ژاکلین و سامیا لیما از برزیل قرار گرفتند و با نتایج ۲۱ بر ۱۴ و ۲۱ بر ۱۱ مغلوب شدند و به مقام نایب قهرمانی رسیدند. 

رده بندی نهایی دوبل زنان:
ژاکلین و سامیا لیما(برزیل)
پریا اسکندری و رومینا تاجیک (ایران)
مقام سوم مشترک: آمی آکرمن و دیدره لارن (آفریقای جنوبی) – هارامارا گایتان و سابرینا سولیس (مکزیک) 

فینال‌های امروز بخش مردان
ساتیش کومار از هند به مصاف نگوین های دانگ از ویتنام رفت. در پایان نماینده ویتنام با نتایج: ۲۱ بر ۱۷ و ۲۱ بر ۱۸ پیروز شد. به این ترتیب قهرمانی سینگل مردان سی و دومین دوره رقابت های بین المللی فجر به بدمینتون باز ویتنامی رسید.

رده بندی سینگل مردان: 
گوین های دانگ (ویتنام)
ساتیش کومار (هند)
سوم مشترک: ویرن نتاسینگ (سریلانکا) و آیوش شتی (هند)

فینال دوبل (دو نفره) مردان:

کریشنا پراساد و سای پراتیک از هند مقابل جاب کاستیلو و لوئیس آرماندو از مکزیک قرار گرفتند و دو بر صفر و با نتایج ۲۱ بر ۱۸ و ۲۱ بر ۱۹ به برتری دست پیدا کردند قهرمان دوبل مسابقات بین المللی فجر شدند.

رده بندی دوبل مردان:
کریشنا پراساد و سای پراتیک (هند)
جاب کاستیلو و لوئیس آرماندو (مکزیک )
مقام سوم مشترک: کوین لی و الکساندر لیندرمن (کانادا) و ایوان روسف و ایلیان استوینف (بلغارستان)

مراسم اختتامیه این رقابت‌ها نیز با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران و نائب رئیس آسیا، فاطمی استاندار یزد، پارسائیان معاونت استانداری، جوکار نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان فدراسیون و استان یزد برگزار شد.

تقدیر از ثریا آقایی از سوی وزیر ورزش

در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره رقابت های بین المللی فجر از ثریا آقایی تقدیر شد. ثریا آقایی نماینده بدمینتون ایران در المپیک ۲۰۲۲ توکیو بود. وی به دلیل خداحافظی با بدمینتون و همچنین با توجه به اینکه یکی از مربیان برتر آسیاست مورد تقدیر دکتر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان قرارگرفت.فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون نیز در مراسم تقدیر از ثریا آقایی حضور داشت.

پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون ایران در مراسم تقدیر از ثریا آقایی گفت: آقایی یکی از مربیان برجسته واخلاق مدار عرصه بدمینتون ایران است و از بازیکنان بسیار خوب و فنی تاریخ بدمینتون ایران به شمار می رود.

وی افزود: ثریا آقایی در کمپ AOP (پروژه المپیک آسیا) به عنوان مربی حضور دارد و جزو مربیان شاخص و ممتاز آسیا به شمار می رود.
رئیس فدراسیون بدمینتون ایران در آخر گفت: باید از استاندار یزد دکتر فاطمی و همچنین پارسائیان معاونت محترم استان تشکر کنم. همچنین تشکری ویژه از دکتر کیومرث هاشمی وزیر محترم ورزش و جوانان دارم که کمک های مالی و معنوی خود را از رقابت های بین المللی فجر دریغ نکردند. اقدامات ایشان مایه شادی و خوشحالی جامعه بدمینتون ایران شد.

پایان پیام/





منبع: فارس