خداداد عزیزی که این روزها به عنوان کارشناس اصلی ویژه برنامه شبکه ورزش برای جام ملت‌های آسیا قطر ۲۰۲۳ حضور دارد، در برنامه امشب به تحلیل نحوه پیروزی ایران برابر تیم پرستاره ژاپن پرداخت. پیشکسوت فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: آقای کیروش موفق شد ۲ دوره تیم ملی ما را به جام جهانی ببرد. […]

- خداداد باز هم عملکرد تیم ملی را زیر سوال برد؛ هرچه در دفاع داریم از کیروش است/ در خط حمله مثل ۲۰ سال پیش هستیم/ قبلا امیدمان به دایی بود، حالا طارمی!

خداداد عزیزی که این روزها به عنوان کارشناس اصلی ویژه برنامه شبکه ورزش برای جام ملت‌های آسیا قطر ۲۰۲۳ حضور دارد، در برنامه امشب به تحلیل نحوه پیروزی ایران برابر تیم پرستاره ژاپن پرداخت.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: آقای کیروش موفق شد ۲ دوره تیم ملی ما را به جام جهانی ببرد. درحالی که در سال ۲۰۱۰ با علی دایی و پیش از آن با افشین قطبی سایر مربی‌های دیگر موفق نشدیم به جام جهانی برویم. اگر او بعدا رفتارش عوض شد مقصر فدراسیون فوتبال ما بود. ما باید از همان ابتدا یک چهارچوب را برای او تعریف می‌کردیم و می‌گفتیم که داخل مستطیل سبز و رختکن برای شما و بیرون از این دو مربوط به فدراسیون فوتبال است. کیروش باید متوجه می‌شد که فدراسیون فوتبال رئیس است و او کارمند. اما وقتی رفتار فدراسیون را دید کم کم عوض شد و آن اتفاقات رخ داد.

عزیزی در ادامه افزود: با همه این اتفاقات کیروش خدمت بزرگی به ما کرد و آن وارد کردن سیستم دفاعی به فوتبال ما بود. من نه طرفدار کیروش هستم و نه دشمنی با او دارم. حتی در مقطعی به دلیل رفتارهایش از او انتقاد هم کرده‌ام، اما نه فوتبالی. این را باید بدون تعارف بگویم که قبل از او ما دفاع تیمی را بلد نبودیم. حتی همین دفاع اتوبوسی که روی آن اسم گذاشته‌اند را هم پیش از او نمی‌توانستیم درست اجرا کنیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان پس از مخالفت جواد خیابانی با این ادعایش ادامه داد و گفت: ما در خط حمله همان چیزی هستیم که ۲۰ سال پیش بودیم. ۲۰ سال پیش چشممان به دنبال علی دایی بود و بعدا به قوچان نژاد و حالا طارمی. در فاز هجومی پیشرفتی نکرده‌ایم اما این دفاع تیمی که تمام بازیکنان حالا در آن مشارکت می‌کنند را از کارلوس کیروش داریم.

بیشتر بخوانید: انتقادات تند خداداد عزیزی پس از برد ژاپن؛ چیزی عوض نشده چرا زور الکی می‌زنید؟

منبع: خبـر ورزشی