چرا تیم ملی نباید قطر را دست کم بگیرید؟
چرا تیم ملی نباید قطر را دست کم بگیرید؟

به گزارش خبرنگار اعزامی زیرنویس از قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی دلچسب مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم جام ملت‌ها، عصر چهارشنبه باید برای شکستن طلسم ۴۸ ساله ناکامی در صعود به فینال جام ملت‌های آسیا مقابل قطر قرار بگیرد. پس از برتری در بازی با تیم اول رنکینگ آسیا که بازیکنان […]

به گزارش خبرنگار اعزامی زیرنویس از قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی دلچسب مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم جام ملت‌ها، عصر چهارشنبه باید برای شکستن طلسم ۴۸ ساله ناکامی در صعود به فینال جام ملت‌های آسیا مقابل قطر قرار بگیرد.

پس از برتری در بازی با تیم اول رنکینگ آسیا که بازیکنان بسیار باکیفیتی را از بهترین باشگاه‌های اروپایی در اختیار دارد، شاید این تصور ایجاد شود که شاگردان امیر قلعه‌نویی می‌توانند به راحتی از سد عنابی‌ها گذشته و به فینال برسند.

برتری ۴ بر صفر ایران در فینال تورنمنت اردن مقابل این تیم که ۲۵ مهر همین امسال رقم خورد نیز شاید سبب شود برخی تصور کنند دیدار با قطر چندان نمی‌تواند مشکلی برای ایران به وجود بیاورد. با این وجود به دلایل مختلف می‌توان این نگاه را نقض کرد.

در ابتدا به همین دیدار اخیر ۲ تیم اشاره می‌کنیم. در نیمه اول آن بازی ایران یک خطر جدی هم نتوانست روی دروازه قطر که آن زمان کارلوس کی‌روش را روی نیمکت داشت، به وجود بیاورد و این روند تا حوالی دقیقه ۷۰ هم ادامه داشت.

هرچند سرمربی پرتغالی سابق ایران و قطر در فوتبال دنیا به یک مربی علاقه‌مند به سیستم تدافعی مشهور شده اما باید به این نکته اشاره کرد که جانشین او یعنی تین‌تین مارکز خط دفاعی قطر را به انسجام بهتری رسانده به این دلیل که در ۵ بازی جام ملت‌ها فقط ۲ گل خورده است. از طرفی این تیم در فاز تهاجمی هم شرایط به نسبت مناسبی دارد و با ۷ گل زده میانگین ۱/۴ گل در هر بازی را ثبت کرده. یعنی قطری‌ها که در دوره کی‌روش ۱۸ گل زده و ۱۷ گل خورده در ۱۰ مسابقه را ثبت کرده بودند، در دوره سرمربی فعلی خود به آمار ۱۱ گل زده و ۴ گل خورده رسیده‌اند.

در واقع اگر بازی با افغانستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را کنار بگذاریم که به پیروزی ۸ بر یک عنابی‌ها منجر شد، این تیم نسبت به دوره سرمربی قبلی‌اش در ساختار دفاعی و هجومی میانگین و شرایط بهتری دارد.

قطر به عنوان مدعی قهرمانی و میزبان پا به مرحله نیمه نهایی گذاشته و برای تکرار افتخار قرار گرفتن در قله فوتبال آسیا، تمام توان خود را در ورزشگاه الثمامه به کار می گیرد تا اولین برد خود مقابل ایران را در تاریخ جام ملت‌ها ثبت کند.

در این تیم نفراتی مثل معز علی، اکرم عفیف و حسن الهیدوس ۳ چهره قابل اتکا هستند که قلعه‌نویی برای صعود به فینال باید آنها را از کار اندازد.

رسیدن به رویای صعود به فینال جام ملت‌ها بحثی است که ملی‌پوشان کشورمان فقط با نخوابیدن در باد پیروزی مقابل ژاپن و جدی گرفتن حریف آینده خود به آن می‌رسند. نکته‌ای که خود سرمربی تیم نیز بلافاصله پس از دیدار روز گذشته به درستی به آن اشاره کرد.

پایان پیام/





منبع: فارس