افشای جزییاتی از مذاکرات جاری با حماس درباره آتش بس غزه
افشای جزییاتی از مذاکرات جاری با حماس درباره آتش بس غزه

جزییاتی درباره مواضع نیروی مقاومت فلسطینی حماس در قبال آتش بس اعلام شده است.

 

به گزارش زیرنویس، تلویزیون المیادین لبنان با انتشار گزارشی به نقل از منابع خود به جزئیات بیشتری درباره مواضع نیروی مقاومت فلسطینی حماس در قبال آتش بس پرداخته است.

در این گزارش گفته شده که مذاکرات درباره آتش بس، عقب نشینی، اسرا، بازسازی غزه، آوارگان فلسطینی، کمک‌ها و رفع محاصره غزه در جریان است.

در ادامه گزارش درباره توافق پیشنهادی مرتبط با جنگ غزه آمده است که در توافق پیشنهادی پاریس به وضوح مکانیسم تبادل اسرا مشخص شده، اما موضوع آتش بس و عقب نشینی از غزه نادیده گرفته شده است. همچنین جزئیات پرونده زندانیان مربوط به «اسرائیل» روشن است، اما مسائل اساسی مربوط به مقاومت روشن نیست.

علاوه بر این، هیچ بندی برای تأیید آتش بس پس از پایان آتش بس یا تضمین‌های منطقه‌ای یا بین المللی وجود ندارد.

اطلاعات المیادین حاکی از آن است که هیچ تضمینی برای عقب نشینی اسرائیل از غزه وجود ندارد، اما بیانیه‌های اسرائیل تایید می‌کند که منطقه حائل ایجاد خواهد کرد.

همچنین تعهد روشنی به موضوع بازسازی و تأمین امنیت آوارگان وجود ندارد و ادعاها در این خصوص کلی است.

در حال حاضر، حماس در حال انجام رایزنی با جناح‌های فلسطینی و متحدان و دوستان و قدرت‌های منطقه‌ای است و طرحی نیز برای بحث در چارچوب رهبری جنبش ارائه کرده است، هرچند قدرت‌های منطقه‌ای به حماس اطمینان دادند که مسیر عملاً به آتش بس منتهی می‌شود و «اسرائیل» نمی‌تواند جنگ را از سر بگیرد.

حماس در واقع خواهان یک مکانیسم واقعی، عملی و تضمین شده است که به آتش بس دائمی و خروج اسرائیل از غزه منجر شود.

مقاومت فلسطین نیز بدون تضمین آتش بس، عقب نشینی کامل اسرائیل، پرونده بازسازی و رفع محاصره، اسیران نظامی را تحویل نخواهد داد.

منبع: مـهر