غیبت یا دورکاری نماینده‌های مجلس؟
غیبت یا دورکاری نماینده‌های مجلس؟

در آماری که منشتر شد، برخی از نماینده‌های مجلس به اندازه‌ای در جلسات غیبت داشته‌اند که برای ما دورکاری اظطراری کارمندان در ایام کرونا تداعی شد.

زیرنویسـخبر: از اقدامات خوب سازمان‌ها و نهادها راه‌اندازی سامانه شفافیت و ارائه گزارش کار مناسب به مردم بود، این رویه به‌ویژه در بزنگاه‌های اجتماعی یا سیاسی مانند انتخابات نه تنها منجر به افزایش کمیت و کیفیت حضور در صحنه و مشارکت می‌شود؛ بلکه با ایجاد روحیه مطالبه‌گری مقدمات یک جامعه مدنی مدرن را نیز فراهم می‌کند. نمونه‌ای از این شفافیت در اخبار منتشر شده، پیرامون غیبت‌ نماینده‌های مجلس در انتهای این نوشته آمده است. در آماری که منشتر شد، برخی از نماینده‌ها به اندازه‌ای در جلسات مجلس غیبت داشته‌اند که برای ما دورکاری اضطراری کارمندان در ایام کرونا تداعی شد.

بر همین اساس، شفافیت نه تنها درک بهتری از مسائل یا معظلات موجود در جامعه می‌دهد؛ بلکه این نکته‌ی نهفته را هم گوشزد می‌کند که منشاء مشکلات جامعه از بابت کنش‌گری اجتماعی یا انتخاب نادرست مردم نیست و مردم هم نباید خود را سرزنش و یا جریمه کنند؛  چرا که نبود داده‌های مناسب؛ نه امکان انتخاب صحیح را میسر می‌کند و نه بازخواست و مطالبه از افراد انتخاب شده را رقم می‌زند.

«‌‌براساس اطلاعات منتشر شده، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ۶۵ درصد از جلسات مجلس شورای اسلامی غایب بوده است. ‌‌در این رتبه‌بندی اکبر احمدپور نماینده خواف با ۸۵ درصد غیبت در رتبه اول، پورابراهیمی با ۶۵ درصد دوم و علی نیکزاد نماینده اردبیل با ۶۴ درصد سوم است.»