فینال جام جهانی ۲۰۲۶ در استادیوم مت‌لایف نیوجرسی برگزار خواهد شد. ایالات متحده، مکزیک و کانادا میزبان این مسابقات گسترده خواهند بود که در مدت ۳۹ روز برگزار می‌شود. چند ورزشگاه بزرگ از جمله استادیوم AT&T تگزاس برای برگزاری فینال در نظر گرفته شده بودند اما در نهایت فیفا اعلام کرد که استادیوم مت‌لایف میزبان […]

- هواداران از انتخاب این استادیوم برای فینال جام‌جهانی ۲۰۲۶ شاکی شدند/ چمن این ورزشگاه آسیب می‌زند!

فینال جام جهانی ۲۰۲۶ در استادیوم مت‌لایف نیوجرسی برگزار خواهد شد. ایالات متحده، مکزیک و کانادا میزبان این مسابقات گسترده خواهند بود که در مدت ۳۹ روز برگزار می‌شود.

چند ورزشگاه بزرگ از جمله استادیوم AT&T تگزاس برای برگزاری فینال در نظر گرفته شده بودند اما در نهایت فیفا اعلام کرد که استادیوم مت‌لایف میزبان مسابقه مهم و بزرگ فینال در ۱۹ جولای ۲۰۲۶ خواهد بود. این ورزشگاه ۸۲۵۰۰ نفری یکی از هفت ورزشگاهی است که باید برای مسابقات سطوح مصنوعی‌اش با چمن جایگزین شود. استادیوم مت‌لایف خانه نیویورک جاینتز و نیویورک جتز است. در اوایل این فصل NFL، آرون راجرز مهاجم تیم جتز، هنگام بازی در مت‌لایف دچار پارگی تاندون آشیل شد.

خیلی از هواداران به دلیل چمن و سطح بدی که این استادیوم دارد، از انتخابش برای فینال خوشحال نشدند. پس از اعلام محل برگزاری فینال، یکی از طرفداران در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «این بدترین گزینه ممکن بود…»، در حالی که نفر دوم اظهار داشت: «چمن مت‌لایف به شدت آسیب‌رسان است. امیدوارم آنها چمن واقعی یا سطحی متفاوت نصب کنند.» نفر بعدی نوشت: «صبر کنید تا خودشان چمن ورزشگاه را ببینند!» اما برخی دیدگاه مثبت‌تری نسبت به این قضیه داشتند و یکی می‌گفت: «جاذبه نیویورک و سیستم حمل‌ونقل عمومی نیویورک و نیوجرسی باعث شده این انتخاب ایده‌آلی برای میزبانی فینال باشد.»

دیدار افتتاحیه این مسابقات در تاریخ ۱۱ ژوئن به میزبانی استادیوم آزتکا در مکزیکوسیتی برگزار خواهد شد. این استادیوم نمادین قبلاً میزبان فینال جام جهانی در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶ بوده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۶ رسماً اعلام شد/ از تاریخ مسابقات تا ورزشگاه افتتاحیه و فینال جام‌جهانی در ۳ کشور آمریکای شمالی

منبع: خبـر ورزشی