به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، علیرضا عسگریان با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به سفره غذایی مردم دارد، به طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: این طرح عمومیت دارد و هفت دهک درآمدی (معادل ۶۱ میلیون نفر) را تحت پوشش قرار داده است. جزئیات شرط و شروط […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، علیرضا عسگریان با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به سفره غذایی مردم دارد، به طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: این طرح عمومیت دارد و هفت دهک درآمدی (معادل ۶۱ میلیون نفر) را تحت پوشش قرار داده است.

جزئیات شرط و شروط «یارانه تشویقی» ۲۲۰ هزار تومانی و زمان شارژ یارانه تشویقی (برای ۶۱ میلیون نفر) را برایتان شرح داده ایم.

یارانه تشویقی

علیرضا عسگریان با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به سفره غذایی مردم دارد، به طرح کالابرگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: این طرح عمومیت دارد و هفت دهک درآمدی (معادل ۶۱ میلیون نفر) را تحت پوشش قرار داده است. تا همین ماه خانوارهای دهک‌های درآمدی یک تا سه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزارتومان و دهک‌های سه تا ۹ درآمدی به ازای هر نفر ۳۰۰ هزارتومان دریافت می‌کنند.وی ادامه داد: این یارانه از ابتدا برای سفره غذایی مردم در نظر گرفته شده بود تا کالری و پروتئین مورد نیاز به مردم برسد. به دلیل اینکه زیرساخت آن وجود نداشت، پول نقد به مردم پرداخت شد.

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرا شدن طرح کالابرگ الکترونیک خاطرنشان کرد: اگر هر یک از هموطنان ۲۰۰ هزارتومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای استاندارد خریداری می‌کردند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف به آن‌ها داده می‌شد. به عبارتی اعتبار آن دسته از افرادی که معادل ۴۰۰ هزارتومان بود، به ۵۲۰ هزار تومان و اعتبار آن دسته از افرادی که معادل ۳۰۰ هزار تومان بود به ۴۲۰ هزار تومان رسید.

زمان شارژ یارانه تشویقی

وی ادامه داد: در طرح فجرانه که به مدت سه ماه ادامه پیدا می‌کند و تا ۱۷ اردیبهشت ماه اجرا می‌شود، میزان اعتبار تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و شرط خرید ۲۰۰ هزارتومان حذف شده است.

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این طرح مردم باید به فروشگاه‌های متصل به طرح و شبکه ملی اعتبار مراجعه کنند، گفت: ۲۱۰ هزار فروشگاه و دو فروشگاه اینترنتی بزرگ در این مسیر متصل هستند.

وی با اشاره به برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) توضیح داد: این برنامه دارای پنجره‌های متعددی است که مردم با مراجعه به این برنامه، به تمام سوالاتشان در هر یک از پنجره‌های این شبکه پاسخ داده شده است.

فروشگاه‌ها مشخص شده و در این شبکه موقعیت فرد و فروشگاه نیز مشخص شده است به طوریکه افراد می‌توانند نزدیک‌ترین فروشگاه به خود را پیدا و به آن مراجعه کنند. در حال حاضر فاصله هر نفر به نزدیک‌ترین فروشگاه به ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر رسیده است.

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر، هر شهروند دهک یک تا سه با مراجعه به فروشگاه می‌تواند ۱۱ قلم را خریداری کند و قیمت این سبد براساس سال گذشته معادل ۵۴۳ هزار تومان است، این درحالیست که قیمت همین سبد در شرایط فعلی معادل ۷۲۳ هزار تومان است و مابه‌التفاوت آن ۲۲۰ هزار تومان است. به عبارتی فرد این سبد را می‌تواند به قیمت ۵۲۳ هزار تومان خرید کند.

به گفته وی، این اعتبار از ۱۷ بهمن ماه شارژ می‌شود.

استعلام اعتبار با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*

عسگریان گفت: ممکن است برخی افراد در زمان مراجعه به فروشگاه، کارت خود را همراه نداشته باشند که کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* میزان اعتبار باقی‌مانده به فرد را نشان می‌دهد و همچنین با کدی که به فرد داده می‌شود، می‌تواند آن را به فروشنده بدهد و تمام فعل و انفعالات انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در واقع یارانه ۴۰۰ هزار تومانی یک فرد به ۶۲۰ هزار تومان رسیده است و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به ۵۲۰ هزار تومان افزایش یافته، البته شرط بهره‌مندی از این اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی این است که باید فقط از این ۱۱ قلم خریداری شود. افراد می‌توانند یارانه خود را به صورت نقدی برداشت کنند، اما اگر قرار است از این اعتبار تشویقی بهره ببرند، باید خرید کنند.