به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری قبل از بازی نیمه نهایی با قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ گفت: در مورد بازی ژاپن با بازیکنان صحبت کردیم. مهم این است که بازی ژاپن را فراموش کنید و به بازی قطر که در […]

- بازی با قطر حساس‌ترین بازی است / یک‌سری تغییرات به خاطر فشار بازی‌های قبل خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری قبل از بازی نیمه نهایی با قطر در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ گفت: در مورد بازی ژاپن با بازیکنان صحبت کردیم. مهم این است که بازی ژاپن را فراموش کنید و به بازی قطر که در دوره قبل قهرمان شده فکر کنید، ین بازی حساس ترین بازی است و شما زحمات ۵ بازی گذشته را در این بازی می بینید و به نتیجه می رسید. خوشبختانه بازیکنان متوجه شرایط حساس این بازی شدند.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: در باز یهای قبلی انتقادات زیادی به تیم ملی شد. نقدها، نقدهای منصفانه نبود. نقدهایی نبود که به تیم ملی کمک کند. در بازی‌های گذشته از همه جهت سر بودیم فقط از موقعیت ها استفاده نکردیم، در بازی ژاپن تا زمان دریافت گل هیچ موقعیتی به آنها ندادیم.

قلعه نویی در خصوص بازی نیمه نهایی اظهار کرد: قطر یک تیم بسیار خوب است، سرمایه گذاری کرده و میزبانی در اختیار آنها است، یکسری تغییرات به خاطر فشار بازیهای قبل خواهیم داشت. مهره های جانشین  قطعاً بهترین عملکردشان را خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که کارشکنی ها برای ایران را از جمله انتخاب داور کویتی برای نیمه نهایی و اختصاص دادن ۴ درصد از ظرفیت ورزشگاه به ایرانی‌ها چگونه می بیند گفت: بخشی از سوال شما را باید مسئول برگزاری مسابقات یعنی کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ بدهد، ما در بازی ژاپن هم خیلی ضرر کردیم. زیر ۷۲ ساعت استراحت کردیم در تصمیمات داوری هم VAR با ما مهربان نبود. در مورد داور کویتی باید از مسئولان برگزاری پرسش کنید. ما در بخش فنی کار می کنیم. ولی ما انتظارمان عدالت است و فوتبال شعار فیرپلی دارد امیدوارم این موضوع در تمام ابعاد اجرا شود. نمی خواهم به موضوع برنامه ریزی و تصمیمات داوری ورود کنم خود کنفدراسیون فوتبال آسیا باید پاسخ بدهند.

امیر قلعه نویی در واکنش به این سوال که مردم چقدر باید برای بازی با قطر با اینکه در تورننت اردن این تیم را ۴ بر صفر برد، امیدوار باشند، گفت: سوال شما را در دو بخش جواب می دهم. در تورنمنت اردن خیلی ها انتقاد کردند که گفتند اگر جمع می شدیم ما اول می شدیم. از همان تیم ها سه تیم به مرحله نیمه نهایی رسیدند، این نشان می دهد تورنمنت اردن خیلی با کیفیت بود و به تیم ما هم کمک کرد، بعضی بازیها برای بازیکنان است. بعد کنفرانس بازی ژاپن به رختکن رفتم بازیکنان را جمع کردم  و گفتم آن بازی تمام شد. قطر نشان داده تیم شایسته ای است، از بازیکنان خواستم که در این دو سه روزه دونده تر، با کیفیت تر و با تمرکزتر مقابل ژاپن بازی کنند. امیدواریم بتوانیم بعد چند دهه به فینال برویم، این توانایی را داریم که به فینال برویم. تنها مشکل ما بازیکنان هستند که اگر روزشان باشد موفق خواهیم شد، هر چند بازی ما سخت است ما به این تیم ایمان داریم و امیدواریم کارهای بزرگتر انجام بدهد.

 

 

ادامه دارد…

منبع: ایسـنا