راز سلامتی و رژِم غذایی پیرترین خانم ایتالیایی افشا شد
راز سلامتی و رژِم غذایی پیرترین خانم ایتالیایی افشا شد

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از بست لایف، برای بسیاری از ما، تنوع غذا‌ها و تجربه مزه‌های مختلف و غذا‌های عجیب و غریب یک لذت زندگی و حتی تفریح محسوب می‌شود، ولی وقتی «اما مورانو» به عنوان پیرترین شهروند ایتالیا از جنگ جهانی اول به بعد را مشاهده می‌کنیم نگاهمان تغییر می‍کند؛ او طی […]

غذای ساده راز سلامتی پیرترین شهروند ایتالیا

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از بست لایف، برای بسیاری از ما، تنوع غذا‌ها و تجربه مزه‌های مختلف و غذا‌های عجیب و غریب یک لذت زندگی و حتی تفریح محسوب می‌شود، ولی وقتی «اما مورانو» به عنوان پیرترین شهروند ایتالیا از جنگ جهانی اول به بعد را مشاهده می‌کنیم نگاهمان تغییر می‍کند؛ او طی این سال‌ها، تنها چند نوع ماده غذایی مصرف کرده است.

او می‌گوید راز سلامتی‌اش در انتخاب رژیم غذایی ساده است که هر روز سه عدد تخم مرغ مصرف می‌کند. مورانا متولد ۲۹ نوامبر سال ۱۸۹۹ در سیویاسکو ایتالیا است که در آوریل سال ۲۰۱۷ در سن ۱۱۸ سالگی از دنیا رفت. مصاحبه‌های مورانا اخیراً در روزنامه‌های ایتالیایی منتشر شده است.

مورانو به مدت ۹۰ سال هر روز سه تخم مرغ مصرف کرده که دو تای آن‌ها خام بوده است. او در زمان جنگ جهانی اول به کم خونی مبتلا می‌شود و مجبور می‌شود از رژیم غذایی ساده و سبزیجات استفاده کند.

مورانو در سال ۲۰۱۱ به روزنامه ایتالیایی لا استامپا گفته بود که در سن ۲۶ سالگی ازدواج کرده است، ولی نتوانسته به زندگی متاهلی خود ادامه دهد.

منبع: اطلاعات انلاین