به گزارش زیرنویس ازقزوین، سیدمحمود موسوی صانع در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مالیات به عنوان یکی از پایدارترین و پاک ترین ابزارهای درآمدی محسوب می‌شود که از طریق آن می توان نظام اقتصادی را تعادل بخشید. وی ادامه داد: سازمان امور […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، سیدمحمود موسوی صانع در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مالیات به عنوان یکی از پایدارترین و پاک ترین ابزارهای درآمدی محسوب می‌شود که از طریق آن می توان نظام اقتصادی را تعادل بخشید.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی کشور فرار مالیاتی را به عنوان یک جرم معرفی کرده است و نگاه ما این است که بتوانیم از بخش های اقتصادی که مالیات نمی دهند مالیات به حق بگیریم و دولت هیچ قصدی برای مالیات غیر حق ندارد چون قطعا در نظام شرعی نیز حرام است.

به گفته وی، بیش از ۱۰۰ هزار پرونده فرار مالیاتی در دادگستری استان قزوین تشکیل شده تا به جرایم مالیاتی آمها رسیدگی شود.

موسوی صانع تصریح کرد: آن چه که امروز برابر قانون بودجه ۱۴۰۲ مقرر شده است، ۹۶ هزار میلیارد ریال باید درآمد مالیاتی وصول و به خزانه دولت واریز کنیم که تا امروز ۷۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال، یعنی معادل ۹۵ درصد آن تا پایان دی ماه محقق شده و امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد پیش بینی شده، برسد.

وی افزود: بخشی از این گزارشها درست بوده و برخی خصومت شخصی بوده و غلط است که همه موارد با دقت بررسی می شود. 

موسوی افزود: نگاه ما این است از صنوفی که مالیات نمی دهند مالیات قانونی دریافت کنیم و هرگز دنبال گرفتن مالیات ناحق و غیرقانونی نیستیم و آن را حرام می دانیم و مطمئن باشید مالیات زیادی از کسی نمی گیریم. 

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: با ایجاد بستر غیر حضوری و الکترونیکی به کاهش مراجعه حضوری مودیان به ادارات کمک شده و رفتارهای سلیقه ای و شخصی نیز حذف شده و شرایط خوبی برای خدمت رسانی بهتر بر اساس نیاز مردم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای ایجاد تسهیلات برای مودیانی که پرداخت مالیاتشان دچار تاخیر بوده در مناسبت های مختلف تسهیلاتی را ارایه می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطرنشان کرد: مودیانی که تا پایان بهمن ماه سال جاری بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند در رابطه با اشخاص حقیقی ۵۰ میلیارد ریال و اشخاص حقوقی تا ۲۰۰ میلیارد ریال جرایم قابل بخشودگی لحاظ خواهد شد.

وی اظهارداشت: شناسایی بیش از ۲۸ هزار مودی جدید مالیاتی در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و دریافت بیش از ۱۰ هزار اظهارنامه مالیاتی جدید  برای عملکردسال ۱۴۰۱ و پذیرش مایلات ابزاری بیش از ۵۲ هزار و ۱۹۱ مودی مالیاتی در سال ۱۴۰۱ از دیگر دستاوردهای این اداره است.

موسوی در ادامه گفت: توسعه سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه برای بیش از ۱۱۸۰ مودیو استرداد بیش از ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان در سال گذشته و تولید اظهارنامه مالیاتی برآوردی مودیان فاقد اظهارنامه به ارزش بیش از ۷۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از دستاوردهای اداره کل امور مالیاتی استان قزوین است.

وی گفت: در زمینه بهداشت و درمان سهم پرداختی از ارزش افزوده در ۱۰ ماهه امسال ۵۱۹ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان با افزایش ۶۵ درصدی و سهم ورزش هم ۹۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان با رشد ۱۰۳ درصدی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآورشد: سهم پرداختی به مناطق عشایری هم با ۱۱۷ درصد افزایش امسال به ۳ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهارداشت: در کسب درآمدهای مالیاتی سال گذشته هم شاهد افزایش ۷۱ درصدی و تحقق ۱۰۸ درصدی مالیاتها بودیم و مجموع درآمدها به ۷۶۰۰ میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان و پذیرش مالیات ابزاری بیش از ۵۲ هزار و ۱۹۱ مودی مالیاتی رسید.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

منبع خبر: رکنـا