به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، علی اکبر نظری در نشست کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر همدان با اعلام این خبر افزود: استقرار گرمخانه داخل شهر همدان موجب نارضایتی مردم شده و باید نسبت به جابجایی آنها اقدام لازم صورت گیرد. وی به خروج گرمخانه افراد بدون سرپرست توسط […]

- در گرمخانه های همدان، بیش از پانصدنفر بی خانمان اسکان یافتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، علی اکبر نظری در نشست کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر همدان با اعلام این خبر افزود: استقرار گرمخانه داخل شهر همدان موجب نارضایتی مردم شده و باید نسبت به جابجایی آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وی به خروج گرمخانه افراد بدون سرپرست توسط شهرداری به خارج از محدوده مسکونی تاکید کرد و گفت: گرمخانه فعلی در مکان مناسبی قرار ندارد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم برنامه محوری شهرداری در نوع فعالیت گرمخانه، خاطرنشان کرد: شهرداری باید با برنامه‌ریزی دقیق، بسترهای مهارت آموزی‌ را برای این افراد فراهم کند تا با ایجاد اشتغال برای آن‌ها، این امکان فراهم شود که باردیگر به زندگی عادی خود بازگردند.

نظری یادآور شد: گرمخانه‌ها علاوه بر جنبه نگهداری معتادان و بی‌خانمان‌ها،‌ در آراستگی ظاهر شهر نیز تاثیرگذار هستند، به همین منظور ضروری است در مکان های مناسبی احداث شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری در سال‌های اخیر در امر ساماندهی معتادان متجاهر و بی‌خانمان‌ها در احداث گرمخانه اقدام خوبی انجام داده است، تصریح کرد: احداث گرمخانه امری ضروری است اما برای ساخت آن باید جانمایی مناسبی صورت پذیرد و در مناطقی که مسکونی نیستند اما امکانات حمل و نقلی در آن‌ها وجود دارد، احداث شوند.

وی افزود: اگرچه وجود افراد بی‌خانمان‌ یا کارتن خواب در سطح شهرهای کشور مشکل‌آفرین‌ است اما این معضل باید با برنامه ریزی مناسب و مدون ریشه‌ای حل شود که با این حال وجود گرمخانه‌ها می‌تواند حداقل مقداری از آلام این بی‌پناهان‌ را بکاهد.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین