راهیان نور یک ابزار فرهنگی برای تغییر رفتار است
راهیان نور یک ابزار فرهنگی برای تغییر رفتار است

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش گفت:اردوهای راهیان نور می‌تواند احساسات، عواطف و هیجانات را به نحو مطلوبی تغییر دهد؛بنابراین برپایی این اردوها اقدامی بسیار تأثیرگذار است.

 اردو راهیان نور در تمام فصول سال چه در ایام تعطیلات تابستان و چه در ایام باز گشایی مدارس برگزار  در حال برگزاری است. امسال برای ۵۰۰ هزار نفر از تمامی مدارس از سراسر کشور هدف گذاری شده که در اردوهای راهیان نور شرکت کنند.

راهیان نور   مؤثرترین ابزارهای فرهنگی برای تغییر رفتار

به گزارش زیرنویس، آشنایی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و دهن نودی با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از ارزش‌هایی است که در این اردوها در نظر گرفته شده است. در همین رابطه امیر سرتیپ دوم حسن سیفی فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش معتقد است: آموزشی مؤثر خواهد بود که منجر به تغییر رفتار شود، راهیان نور یکی از مؤثرترین ابزارهای فرهنگی برای تغییر رفتار افراد در جهت مثبت است.

امیر سرتیپ سیفی خاطرنشان کرد: اگر احساس‌های پنج‌گانه را در کنار یادگیری، دانستن، درک کردن و فهمیدن قرار دهیم و بر سه محور احساسات، عواطف و هیجان تمرکز کنیم، منجر به تغییر رفتار می‌شود. همچنین راهیان نور تلاش می‌کند که در استان‌های مختلف بهره‌برداری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد و این موضوع عملاً اثبات شده است که اردوهای راهیان نور می‌تواند احساسات، عواطف و هیجانات را به نحو مطلوبی تغییر دهد؛بنابراین برپایی این اردوها اقدامی بسیار تأثیرگذار است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش  تأکید کرد: راهیان نور برای همه ما یک فرصت بوده و ما در این اردوها با استفاده از فکر و شهود رفتارها را تغییر می‌دهیم. امروزه دشمنان به جنگ ترکیبی و جنگ شناختی روی آورده‌ و بر احساسات و باور مردم ما تمرکز کرده‌اند؛ لذا ما وظیفه داریم که برای مقابله با این توطئه دشمنان، به جهاد تبیین بپردازیم.

منبع:ایسنا