انقلاب جدید در دندانپزشکی؛ با جراحی‌های گران‌ خداحافظی کنید!
انقلاب جدید در دندانپزشکی؛ با جراحی‌های گران‌ خداحافظی کنید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از پریمیر دیلی، روش ادعا شده توسط محققان دانشگاه آمریکایی می‌تواند به معنای پایان جراحی‌های گران قیمت دندانی باشد که برای جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته در آینده نزدیک خواهد بود. محققان دانشگاه کلمبیا ادعا می‌کنند که به روش‌های تازه‌ای دست یافته که ممکن است امکان […]

با جراحی‌های گران‌قیمت دندان خداحافظی کنید

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از پریمیر دیلی، روش ادعا شده توسط محققان دانشگاه آمریکایی می‌تواند به معنای پایان جراحی‌های گران قیمت دندانی باشد که برای جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته در آینده نزدیک خواهد بود. محققان دانشگاه کلمبیا ادعا می‌کنند که به روش‌های تازه‌ای دست یافته که ممکن است امکان رشد دوباره دندان‌ها را فراهم کند.

دکتر جرمی مائو و تیمش از دانشگاه کلمبیا توانستند با استفاده از سلول های بنیادی دندان ها را دوباره رشد دهند. دکتر مائو توضیح می دهد: دندان از دست رفته با سلول های بنیادی بدن شما جایگزین می شود و دندان به خودی خود شروع به ادغام با بافت اطراف می‌کند. این روند بازسازی را تقویت می‌کند و منجر به رشد مجدد دندان‌ها شود.

با توجه به خطرات فعلی ایمپلنت دندان، این یک تغییر خوشایند در زمینه سلامت دندان است:

– تحقیقات نشان می‌دهد که آن‌ها می‌توانند خطر آسیب پذیری در برابر بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، بیماری کبد، بیماری کلیوی و موارد دیگر را در آینده افزایش دهند.
– در حال حاضر، ایمپلنت‌ها بدون هیچ گونه آزمایش زیست سازگاری انجام می‌شوند که به ویژگی‌های مواد از نظر بیولوژیکی سازگار با بافت‌های بدن ما اشاره دارد. این آزمایش تضمین می‌کند که موادی که به بدن ما وارد می‌شوند برای ما بی خطر هستند.
– ایمپلنت‌ها اغلب در محل‌های استخراج که در آن حفره‌ها (التهاب) در حال توسعه هستند استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد بیماری‌های خودایمنی اغلب پس از دریافت ایمپلنت‌های فلزی تشدید یا حتی شروع می‌شوند.

در حال حاضر، دندانپزشکان محدود به روش‌هایی هستند که در دسترس است اما دکتر مائو و تیمش از تحقیقات جدید سلول‌های بنیادی برای پیشبرد یافته‌های خود استفاده می‌کنند. این تحقیق در نهایت می تواند برای درمان هر چیزی از شکستگی استخوان گرفته تا اختلالات ژنتیکی مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر مائو می‌گوید که این روش در حال حاضر در مراحل تحقیقاتی است و هنوز در دسترس عموم نیست، اما امیدواریم در آینده در دسترس همه مردم قرار بگیرد.

منبع: اطلاعات انلاین