به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا امروز از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد تا حریف تیم ملی اردن در دیدار نهایی این مسابقات مشخص شود. بررسی عملکرد فنی دو تیم ایران و قطر نشان می‌دهد شاگردان امیر قلعه نویی در بسیار از موارد از […]

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا امروز از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد تا حریف تیم ملی اردن در دیدار نهایی این مسابقات مشخص شود.

بررسی عملکرد فنی دو تیم ایران و قطر نشان می‌دهد شاگردان امیر قلعه نویی در بسیار از موارد از حریف خود عملکرد بهتری داشته اند که همین مساله امیدهای تیم ملی را برای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا پس از ۴۷ سال نشان می‌دهد.

آمارهایی که نشان از برتری تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر دارد

خط حمله

تیم ملی ایران در پنج دیدار اخیر خود در جام ملت‌های آسیا موفق به ثبت ۱۰ گل شده است و این در حالی است که تیم قطر ۸ گل به ثمر رسانده است.

پاس‌ها

بررسی آمار پاس‌های دو تیم در دیدارهای جام ملت‌های ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که تیم ملی ایران موفق شده است پاس‌های بیشتری نسبت به حریف خود داشته باشد. بازیکنان تیم ملی ایران تا کنون ۲ هزار و ۶۸۵ پاس رد و بدل کرده اند و برای قطر ۲ هزار و ۵۰۲ پاس به ثبت رسیده است.

خلق موقعیت

از لحاظ خلق موقعیت گلزنی، شاگردان قلعه نویی توانسته اند با ثبت ۷۸ شوت و ۲۷ شوت در چهارچوب به یکی از تیم‌های زهردار این رقابت‌ها تبدیل شود. در حالی که این آمار برای قطر تنها ۱۸ شوت در چهارچوب است.

کرنرها

بازی‌های تهاجمی تیم ملی ایران در آمار کرنرها هم قابل مشاهده است و این تیم با ۲۵ کرنر در برابر ۲۱ کرنر برای قطر آمار بهتری را به ثبت رسانده است.

خطاها و کارت‌های زرد

هر دو تیم تا اینجای جام ۶۳ خطا مرتکب شده اند که از این لحاظ برابر هستند. از لحاظ دریافت کارت‌های زرد و قرمز هم قطری‌ها ۱۲ کارت زرد و بازیکنان تیم ملی ایران ۷ کارت زرد دریافت کرده اند.

خط دفاعی

تنها موردی که بازیکنان تیم ملی قطر آمار بهترین نسبت به ایران ثبت کرده اند ثبت تعداد کلین شیت و گل خورده است. این تیم در این مسابقات ۳ بار دروازه خود را در مرحله گروهی بسته نگه داشته است و مجموعاً ۲ گل دریافت کرده است. این در حالی است که تیم ملی ایران یک بار کلین شیت کرده و ۴ گل دریافت کرده است.

آمار دوندگی تیمی

مجموع دوندگی تیم ملی ایران در ۵ دیدار اخیر خود ۶۱۴ کیلومتر بوده است و تیم ملی قطر هم در پنج دیدار خود ۶۰۲ کیلومتر دوندگی تیمی داشته است که از این لحاظ هم تیم ملی ایران عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته است.

آمارهایی که نشان از برتری تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر دارد

آمار تیم ملی ایران در ۵ دیدار اخیر خود

* ایران ۴ – فلسطین یک

۲۰ شوت (۱۱ شوت در چهارچوب)

۵۹۰ پاس (۵۱۷ پاس سالم)

۱۱۶ کیلومتر

* ایران یک – هنگ کنگ صفر

۱۴ شوت (۴ شوت در چهارچوب)

۴۸۹ پاس (۴۰۷ پاس سالم)

۱۱۸ کیلومتر

* ایران ۲ – امارات یک

۱۴ شوت (۴ شوت در چهارچوب)

۵۵۹ پاس (۴۹۹ پاس سالم)

۱۱۹ کیلومتر

* ایران یک – سوریه یک

۲۰ شوت و ۱۱ شوت در چهارچوب

۷۲۶ پاس و ۶۱۸ پاس سالم

۱۵۰ کیلومتر دوندگی تیمی

ایران ۲ – ژاپن یک

۱۷ شوت و ۴ شوت در چهارچوب

۳۰۴ پاس و ۲۱۹ پاس سالم

۱۱۱ کیلومتر دوندگی تیمی

آمارهایی که نشان از برتری تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر دارد

آمار تیم ملی قطر در ۵ دیدار اخیر خود

* قطر ۳ – لبنان صفر

۱۶ شوت و ۶ شوت در چهارچوب

۵۰۷ پاس، ‏‬ ۴۲۹ پاس سالم

۱۱۴ کیلومتر دوندگی تیمی

* قطر یک – تاجیکستان صفر

۱۲ شوت و ۵ شوت در چهارچوب

۴۹۸ پاس / ‏‬ ۴۰۹ پاس سالم

۱۱۷ کیلومتر دوندگی

* قطر یک – چین صفر

۱۱ شوت و یک شوت در چهارچوب‌ها

۴۷۳ پاس، ۳۹۴ پاس سالم

۱۱۳ کیلومتر دوندگی

* قطر ۲ – فلسطین یک

۹ شوت و ۳ شوت در چهارچوب

۴۵۷ پاس و ۳۸۶ پاس سالم

۱۰۹ کیلومتر دوندگی

قطر یک – ازبکستان یک

۱۰ شوت و ۳ شوت در چهارچوب

۵۷۱ پاس و ۴۵۶ پاس سالم

۱۴۹ کیلومتر دوندگی تیمی

منبع: مـهر