حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس در مورد شکست ایران مقابل قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: بازیکنان ما خیلی در این بازی تلاش کردند و زحمت کشیدند  اما تلاش باید با برنامه همراه باشد. تیم ملی نمی‌تواند در هر بازی با استفاده از توپ‌های بلند و بازی‌های مستقیم نتیجه […]

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس در مورد شکست ایران مقابل قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: بازیکنان ما خیلی در این بازی تلاش کردند و زحمت کشیدند  اما تلاش باید با برنامه همراه باشد. تیم ملی نمی‌تواند در هر بازی با استفاده از توپ‌های بلند و بازی‌های مستقیم نتیجه بگیرد. در بازی با ژاپن اگر  این شکل بازی نتیجه داد به خاطر ضعف مدافعان وسط ژاپن بود که نمی‌توانستند خوب سرزنی کنند. این روش همیشه جواب نمی‌دهد.

وی افزود: تیم ملی در روی  زمین برنامه نداشت نه فقط در بازی با قطر که از روز اول جام تیم ملی بی‌برنامه بود! در هر مسابقه ما به یک شیوه روی زمین گلزنی می‌کردیم که آن هم دلیلش داشتن مهره‌های ارزشمند و خلاق بود.  بازیکنانی که با تمام وجود تلاش می‌کردند تا تیم موفق شود وگرنه قواعد و اصول تاکیتکی نداشتیم و روی خلاقیت بازیکنان به گل می‌رسیدیم.

- درخشان: بعد از شکست کره جنوبی خودمان را قهرمان آسیا می دیدیم!

وی افزود: در بازی با قطر بعد از اینکه عقب  افتادیم با بکش زیرش و ارسال توپ‌های بلند و آوردن ۴ یا ۶ مهاجم می‌خواستیم گل بزنیم در حالیکه لازمه تعویض‌ها داشتن برنامه‌ریزی مناسب است اینکه وقتی شما مهاجم اضافه می‌کنید چگونه باید توپ‌ها ارسال شود و یا تیمی که در محوطه جریمه دفاع می‌کند را  چطور بیرون بکشیم که ما هیچکدام از اینها را نداشتیم!

درخشان در مورد اینکه تیم ملی بعد از ۱۰ نفره شدن هم قطر را تحت تأثیر قرار داد، گفت: یادمان نرود در همان زمان هم روی دو سه ضد حمله قطر حسابی غافلگیر شدیم اگر توپ‌های قطر‌ گل می‌شد ممکن بود با اختلاف ۴-۵ گل بازنده شویم. ما مهره‌های بسیار ارزشمندی داریم اما همیشه گیر فنی داشتیم و داریم. از این بازیکنان  بهتر در ایران سراغ دارید؟!  بهترین بازیکنان در خط حمله و کناره‌ها داشتیم. از روز اول هم گفته بودیم تیم ملی در دفاع مشکل دارد. هیچکس به حرف ما گوش نکرد. انگار که ما برای خودمان حرف می‌زنیم.

سرمربی اسبق پرسپولیس با اشاره به باخت کره مقابل اردن گفت: شکست کره مقابل اردن ما را دچار توهم کرد. گفتیم خوب حالا که اردن فینالیست شده،  ما که قطر را مثل آب خوردن می‌بریم و اردن را هم در فینال شکست می‌دهیم و قهرمان می‌شویم. دنبال این بودیم که جام قهرمانی را در کجا قرار دهیم !  خودمان را قهرمان می‌دانستیم!  در حالیکه فوتبال ۹۰ دقیقه است و هر لحظه‌اش می‌تواند برای یک تیم مشکل ساز شود.

درخشان در مورد داور کویتی که می‌گفتند ممکن است به سود قطر سوت بزند، عنوان کرد: داور بسیار خوب سوت زد و حتی در نیمه دوم ۱۶ دقیقه وقت تلف شده محاسبه کرد. داوری این بازی هیچ مشکلی نداشت.

وی در مورد فینال جام ملت‌ها که بین اردن و قطر برگزار می‌شود، گفت: من فکر می‌کنم شانس قطر برای قهرمانی بیشتر است. آنها میزبان جام هستند و این را نباید فراموش کنیم بعد از برد ایران هم شرایط روحی خوبی دارند دو تیم عربی هستند و کاملاً همدیگر و خصوصیات اخلاقی و فنی هم را می‌شناسند اما به نظر من دوباره قطر قهرمان آسیا می‌شود.

پایان پیام/





منبع: فارس