باور نمی‌کنید اسکن مغزی چه چیزهایی را برملا می‌کند!
باور نمی‌کنید اسکن مغزی چه چیزهایی را برملا می‌کند!

تصور کنید دوست‌تان به پیام‌تان پاسخ نداده است. بسیاری از افراد ممکن است این را به راحتی به حساب گرفتاری یا حتی فراموش‌کاری دوست‌ خود بگذارند و با خود بگویند این صرفا یک رخداد تصادفی بوده و معنای به خصوصی ندارد.    اما برخی دیگر ممکن است این رفتار را رفتاری خصمانه ارزیابی کنند و […]

- باور نمی‌کنید اسکن مغزی چه چیزهایی را برملا می‌کند!

تصور کنید دوست‌تان به پیام‌تان پاسخ نداده است. بسیاری از افراد ممکن است این را به راحتی به حساب گرفتاری یا حتی فراموش‌کاری دوست‌ خود بگذارند و با خود بگویند این صرفا یک رخداد تصادفی بوده و معنای به خصوصی ندارد. 

 

اما برخی دیگر ممکن است این رفتار را رفتاری خصمانه ارزیابی کنند و بگویند که دوست‌شان عامدانه قصد داشته آن‌ها را نادیده بگیرد.

 

دانشمندان اینک کشف کرده‌اند که تفاوت این دو رویکرد، در عملکرد «قشر شکمی میانی پیش‌پیشانی» (vmPFC) نفهته است.

 

بررسی جدید دانشمندان حاکی از آن است که افرادی که موقعیت و شرایط اجتماعی را با سوگیری انتساب خصمانه تفسیر می‌کنند، نشانگرهای متفاوتی در فعالیت مغزی خود دارند و این نشانگرها نیز قابل شناسایی‌اند.

 

دانشمندان می‌گویند می‌توان با بررسی اسکن مغزی افراد، با احتمال تقریبا خوب ۷۵ درصد حدس زد که آیا آن‌ها در تفسیر موقعیت‌های مختلف، سوگیری انتساب خصمانه دارند یا نه. به گفته آ‌ن‌ها، از روی فعالیت‌های این ناحیه از مغز که در تنظیم هیجان، تصمیم‌گیری و خودشناسی نقش دارد می‌توان وجود این نوع سوگیری را پیش‌بینی کرد.

 

منبع: اطلاعات انلاین