به گزارش زیرنویس ازقزوین،محسن رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۳ هزار و ۷۱۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیاردی در استان داریم که زمینه اشتغال برای ۱۵۲هزار نفر را مهیا کرده‌اند. […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین،محسن رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۳ هزار و ۷۱۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیاردی در استان داریم که زمینه اشتغال برای ۱۵۲هزار نفر را مهیا کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین تعداد واحدهای صنعتی با ۳۳ درصد در شهرستان قزوین، بیشترین سرمایه گذاری درآبیک و بیشترین اشتغال صنعتی در شهرستان البرز است.

رستمی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۷۶ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و امسال هم ۳۰۰ واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده و ۱۷۳ واحد طرح توسعه و افزایش ظرفیت داشته است.

رستمی بیان کرد: هم اکنون یک هزار ۹۸۶ جواز تاسیس در استان قزوین به ثبت رسیده که برای بهره برداری از آن به یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال سرمایه نیاز است تا ۸۳ هزار ۴۹۹ نفر مشغول به کار شوند.

وی بیان کرد: ۱۹۸۶ مورد جواز تاسیس صادر شده و ۱۶۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده ک برای ۸۳ هزار و ۴۹۹ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل صمت استان قزوین گفت: ۳۰ درصد سرمایه گذاریها در شهرستان قزوین، ۳۰ درصد در بویین زهرا و ۲۸ درصد در آبیک است.

وی ادامه داد: ۱۱۱ واحد صنعتی استان دانش‌بنیان و ۱۵۱ واحد صنعتی دارای واحد تحقیق و توسعه است که با توجه به اهمیت وجود واحدهای تحقیق و توسعه در افزایش تولید‌، امسال ۱۳ واحد جدید تحقیق و توسعه راه‌اندازی شد.

رستمی یادآور شد: ۲۴۱ مشاغل خانگی در سال جاری معرفی شده اند و پنج هزار و ۲۶۶ اشتغال نیز در اداره صنعت، معدن و تجارت استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بیشترین حجم سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی را در شهرستان قزوین دانست و افزود: از ابتدای سال جاری هزار و ۹۸۶ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری۱۶۱ هزار میلیارد تومانی را صادر کرده‌ایم که اگر به بهره‌برداری برسد زمینه اشتغال برای ۸۳ هزار نفر را ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: تعداد ۶۰۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در استان در حال اجرا است که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۱۶ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

رستمی گفت: صادرات امسال استان ۴۲۱ میلیون دلاز و میزان واردات ۸۴۰ میلیون تومان بوده است.

وی اظهارداشت: در استان ۴۸ هزار واحد صنفی در قالب ۹۵ اتحادیه و ۵ اتاق اصناف فعالیت می کنند که تاکنون ۹ جلسه ستاد تنظیم بازار در استان تشکیل شده که ۱۰۹ مصوبه داشته و ۹۰ مورد آن اجرایی شده و ۱۹ مورد نیز درحال پیگیری است.

رستمی در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هم گفت: سهم امسال ما ۲۶۱ مورد مشاغل خانگی با ۳۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار تعریف شد که تاکنو.ن ۱۱۶ مورد با یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان عملیاتی شده است.

وی گفت: سهم صنعت استان در بخش اشتغال ۴۵۰۰ نفر بود که حدود ۵۲۶۶ شغل ایجاد شده و شاهد رشد ۱۱۷ درصدی هستیم.

14020404000935_Test_PhotoN

واگذاری ۱۷۰۰ سند تک برگی برای شهرک های صنعتی

مدیر عامل شرک شهرک های صنعتی دراین نشست گفت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین دریافت سند تک برگی برای شهرک های صنعتی است که در این راستا برای ۱۷۰۰ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی سند تک برگی و برای ۵۶۰ هکتار سند شش دانشگ دریافت شده است.

وی اضافه کرد: میزان مصرف آب، برق و گاز و تعداد تردد خودروها در شهرک‌های صنعتی استان قزوین نشان دهنده آن است که فعالیت، پویایی و میزان تولید در این نواحی صنعتی روز به روز در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران شهرک انرژی اکنون بر روی طرح مستقر شده و آمادگی آن را دارند که پنل‌ها را نصب کنند، کل اراضی این پروژه ۷۸۶ هکتار است که در فاز اول ۱۰۰ هکتار آن به سرمایه‌گذار واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرک انرژی قزوین واقع در شهرستان بوئین‌زهرا و در مجاورت شهرک صنعتی شال است، عنوان کرد: با راه‌اندازی این شهرک کمتر از ۶ ماه انرژی برق قابل بهره‌برداری خواهد بود.

صفاری با اشاره به اسناد تفکیکی در شهرک‌های صنعتی بیان کرد: تا به امسال تعداد هزار و ۷۰۰ سند تک برگی از اراضی شهرک‌های صنعتی صادر شده و همچنین برای ۵۶۰ هکتار نیز سند ۶ دانگ صادر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: طی ۱۰ ما گذشته ۴۰ واحد راکد استان و از ابتدای دولت سیزدهم ۱۳۲ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند و برای تعداد هزار و ۵۰۰ نفر شرایط مجدد اشتغال فراهم شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: زیرساخت‌های آبرسانی و تامین آب بیشتر شهرک‌های صنعتی استان قزوین به غیر از چهار شهرک صنعتی تکمیل شده است و هزینه‌های پست برق توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان و واحد‌های صنعتی پرداخت شده و احداث و نصب آن ها انجام می شود.


IMG_2409

IMG_2416

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا