به گزارش زیرنویس ازقزوین، محمدمهدی اعلایی در این مراسم ضمن تشکر از دست اندر کاران خدمت به مردم در مجموعه وزارت نیرو اظهار داشت: موضوع ماموریتی وزارت نیرو در حوزه آب و برق در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چراکه آب و برق زیرساخت توسعه، پیشرفت و آبادانی می باشد. اعلایی خاطرنشان […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، محمدمهدی اعلایی در این مراسم ضمن تشکر از دست اندر کاران خدمت به مردم در مجموعه وزارت نیرو اظهار داشت: موضوع ماموریتی وزارت نیرو در حوزه آب و برق در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چراکه آب و برق زیرساخت توسعه، پیشرفت و آبادانی می باشد.

اعلایی خاطرنشان کرد: در حوزه آب هنوز ظرفیت های استفاده نشده جهت تولید آب وجود دارد که باید مورد توجه ویژه تیم مدیریتی استان و البته مردم قرار بگیرد.

وی افزود: در نقشه توسعه استان، منابع جدید جهت تولید آب در دست مطالعه می باشد.

استاندار قزوین در بخش پایانی صحبت های خود گفت: استان قزوین تاکنون از ظرفیت سدهای آبی بی بهره بوده و دو سد نهب و بالاخانلو که به زودی به چرخه خدمت به استان وارد می شوند، می توانند ظرفیت های جدیدی را در جهت استحصال از منابع آبهای سطحی برای استان فراهم نمایند و به احیای دشت قزوین و برداشت کمتر از منابع آب های زیرزمینی و به طبع آن تقویت منابع آب زیرزمینی و یا دست کم تثبیت آن کمک کنند.

شایان ذکر است در این مراسم مجموعا ۳۰۴ پروژه صنعت آب و برق استان با اعتباری بالغ بر ۴۴۸ میلیارد تومان افتتاح و وارد مدار بهره برداری شد. سهم شرکت آب منطقه ای استان قزوین ۱۰ پروژه در حوزه ساماندهی و لایروبی رودخانه های مهم استان با اعتباری به میزان ۱۲۲ میلیارد ریال بود.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا