به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا به مواجه شدن با مشکلات جدی در روند اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اذعان کرد. روزنامه پولیتیکو به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا گزارش داد، اتحادیه اروپا اذعان کرده است که در روند اعمال تحریم‌های ضد روسیه با مشکلات جدی مواجه شده است. براساس این گزارش، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اروپا به مواجه شدن با مشکلات جدی در روند اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اذعان کرد.

روزنامه پولیتیکو به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا گزارش داد، اتحادیه اروپا اذعان کرده است که در روند اعمال تحریم‌های ضد روسیه با مشکلات جدی مواجه شده است.

براساس این گزارش، تحریم‌های علیه روسیه تا کنون نتوانسته اهداف و نتایج مورد نظر کشورهای اروپایی و غربی را بدست آورد.

پیشتر نیز، پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا روز سه شنبه به فایننشال تایمز گفته بود که اتحادیه اروپا در مورد درخواست‌ها برای مصادره وجوه دولتی روسیه محتاط است.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را در فوریه ۲۰۲۲ به دلیل عملیات نظامی علیه اوکراین مسدود کردند. فراخوان‌هایی مبنی بر مصادره مستقیم این وجوه و تحویل آنها به کیف وجود داشته است. اخیراً، دولت بلژیک پیشنهاد مصادره برخی اموال را ارائه کرده است که در صورت امتناع روسیه از پرداخت غرامت‌هایی که اوکراین خواسته است، از این وجوه به عنوان وثیقه استفاده خواهد شد.

روسیه به مسدود کردن دارایی‌های خود اعتراض کرده و آن را غیرقانونی و نامناسب می‌داند، در حالی که آشکار معتقد است که توقیف آن‌ها معادل «سرقت» است و عواقبی برای اروپا خواهد داشت. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو به همین شکل پاسخ خواهد داد و افزود که انتظار ندارد «اقدامات یا گام‌های معقولی از سوی دشمنان غربی برداشته شود.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت، هر کسی که چنین اقدامی را انجام دهد، با شکایت قضائی روسیه مواجه خواهد شد.

وی افزود: تجاوز به اموال دیگران، پایه‌های کل نظام اقتصادی در جهان را تضعیف می‌کند.

منبع: مـهر