پوتین زمان پایان جنگ اوکراین را به امریکا واگذار کرد!
پوتین زمان پایان جنگ اوکراین را به امریکا واگذار کرد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در گفتگو با تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس‌نیوز از واشنگتن خواست تا منافع مسکو را به رسمیت بشناسد و اوکراین را متقاعد کند که به مذاکره تن دهد. پوتین در این مصاحبه که اولین مصاحبه او با یک خبرنگار غربی پس از آغاز حمله به اوکراین […]

- پوتین زمان پایان جنگ اوکراین را به امریکا واگذار کرد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در گفتگو با تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس‌نیوز از واشنگتن خواست تا منافع مسکو را به رسمیت بشناسد و اوکراین را متقاعد کند که به مذاکره تن دهد.

پوتین در این مصاحبه که اولین مصاحبه او با یک خبرنگار غربی پس از آغاز حمله به اوکراین بود، گفت که روسیه آماده مذاکره درباره تبادل احتمالی زندانیان است.

پوتین در این گفتگو درباره حمله به اوکراین گفت که این حمله برای محافظت از زبان روسی در اوکراین و جلوگیری از تهدیدات ناشی از پیوستن کی‌یف به ناتو ضروری بوده است.

پوتین در ادامه به امتناع ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از انجام مذاکرات با کرملین اشاره کرد. او استدلال کرد این به واشنگتن بستگی دارد که تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین را متوقف و کی‌یف را متقاعد کند که پای میز مذاکره بنشیند. رئیس جمهوری روسیه در این گفتگو از اوکراین به عنوان «یک کشور اقماری» آمریکا نام برد.

وی در پیامی خطاب به کنگره آمریکا اظهار کرد: چیزی که به رهبری آمریکای می‌گوییم این است که اگر خواهان توقف جنگ هستید باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنید.

رئیس جمهوری روسیه درباره احتمال رفتن جو بایدن از کاخ سفید و بازگشت دونالد ترامپ به قدرت گفت: می‌پرسید اگر رهبر دیگری بر سر کار بیاید اوضاع تغییر خواهد کرد؟ مساله به تغییر رهبری و یک فرد خاص مربوط نمی‌شود بلکه مساله به ذهنیت نخبگان مربوط می‌شود.

وی همچنین اوکراین را یک کشور مصنوعی خواند که به خواست جوزف استالین ایجاد شد. پوتین درباره احتمال عضویت اوکراین در ناتو نیز اظهار کرد: پس از فروپاشی اتحاد شوروی هرگز موافق گسترش ناتو نبودیم. درخواست ما در طول چند دهه این بود که این کار (گسترش ناتو) انجام نشود.

پوتین با بیان اینکه روسیه «هرگز» مذاکره را رد نکرده است، گفت: «شما باید به رهبری فعلی اوکراین بگویید که پای میز مذاکره بیاید.» او در ادامه هشدار داد که غرب هرگز در تحمیل «شکست استراتژیک» به روسیه در اوکراین موفق نخواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین این اتهام را که مسکو به دنبال گسترش جنگ به لهستان یا کشور‌های دیگر عضو ناتو است رد کرد.

پوتین در پاسخ به سوال کارلسون که از او پرسید آیا روسیه گرشکویچ را آزاد می‌کند یا خیر، گفت که مسکو آماده گفتگو است. البته وی در ادامه تأکید کرد که این خبرنگار به اتهام «جاسوسی» بازداشت شده، اتهامی که گرشکویچ آن را رد کرده است.

 

منبع: اطلاعات انلاین