پرویز مظلومی در گفت وگو با خبرنگارمهر و در خصوص شکست ۳ بر ۲ ایران برابر قطر و نرسیدن به فینال جام ملت های آسیا گفت: متاسفانه باز هم در حسرت قهرمانی ماندیم. تیمی که در دقیقه ۳ گل می زند نباید به این راحتی از جام ملت ها کنار برود. باید بازی را اداره […]

پرویز مظلومی در گفت وگو با خبرنگارمهر و در خصوص شکست ۳ بر ۲ ایران برابر قطر و نرسیدن به فینال جام ملت های آسیا گفت: متاسفانه باز هم در حسرت قهرمانی ماندیم. تیمی که در دقیقه ۳ گل می زند نباید به این راحتی از جام ملت ها کنار برود. باید بازی را اداره می کردیم و در لاک دفاعی فرو نمی رفتیم و منطقی در زمین جابه جا می شدیم تا بتوانیم برنده از زمین خارج شویم.

وی افزود: مشکل ما در این دیدار دو چیز بود. اول متزلزل بودن خط دفاع و بعد نداشتن تمرکز لازم برای ادامه بازی. مدافعان تیم ملی باز هم اشتباه کردند. از ابتدای شروع جام ملت ها بسیاری از اهالی فوتبال بر این موضوع تاکید داشتند که با این خط دفاع به مشکل خواهیم خورد اما گوش شنوایی وجود نداشت و دیدیم که این اشتباهات در دیدار برابر قطر بیش از اندازه شد و باعث حذف ما در یک قدمی رسیدن به فینال شد.

سرمربی پیشین استقلال در خصوص انتقادتی که از قلعه نویی به خاطر تعویض های غلط او صورت می گیرد گفت: در این خصوص کادر فنی باید توضیح دهد. با ترکیب خوبی به زمین رفتیم اما متاسفانه شرایط برای ما مهیا نشد تا بتوانیم با پیروزی بازی را به پایان برسانیم. تعویض ها هم با توجه به تمرینات و آمادگی بازیکنان صورت گرفته و ما چون از صحنه دور هستیم نمی توانیم در این خصوص قضاوت کنیم اما در خصوص شکست صحبت زیاد است ولی الان زمان این صحبت ها نیست و باید اجازه دهیم ابتدا سرمربی تیم ملی در خصوص اتفاقاتی که رخ داده شفاف سازی کند سپس از او انتقاد کنیم.

مقصر حذف تیم ملی فوتبال یک نفر نیست/قلعه‌نویی باید شفاف‌سازی کند

پرویز مظلومی خاطرنشان کرد: در نیمه اول خوب نبودیم، گل هم دریافت کردیم اما همانند دیدار برابر ژاپن نیمه دوم بهتر شدیم ولی اشتباهات خط دفاع منجر به شکست ما شد البته در دقایق پایانی هم بدشانس بودیم که توپ هایمان به گل تبدیل نشد. به خصوص ضربه جهانبخش که به تیر دروازه برخورد کرد و در مجموع هم تمرکز نداشتیم و هم بدشانس بودیم که نتوانستیم مقابل قطر برنده از زمین خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه باز هم بعد از دریافت گل سوم حرفه ای عمل نکردیم گفت: متاسفانه تیم ملی ما دوباره احساسی شد. بازیکنان دست به یک بازی احساساتی زدند و کاملا از لحاظ فنی بازی را فراموش کرده و تنها به دنبال این بودند که بتوانند با فشار بیشتر دروازه حریف را باز کنند اما قطر منطقی بازی کرد و فرصت زیادی به ما نداد و در مجموع احساسی بازی کردن کار دست ما داد و در پایان هم این قطر بود که به فینال جام ملت های آسیا راه پیدا کرد.

سرمربی پیشین استقلال در پایان و در پاسخ به این پرسش که مقصر اصلی حذف ایران از این تورنمنت آسیایی و حسرت نرسیدن به قهرمانی کیست گفت: نمی توان یک نفر را مقصر اصلی دانست. وقتی تیم پیروز می شود همه شریک پیروزی هستند و وقتی هم که شکست می خورد همه مقصر هستند. بنابراین در حذف تیم ملی همه مقصر بودند و این تجربه تلخی خواهد بود که امیدوارم کادر فنی از این تجربه تلخ در آینده استفاده کند.

منبع: مـهر