رافائل مارکس، سرمربی بارسلونا اتلتیک دستاوردهای لیونل مسی را تحسین می‌کند اما در عین حال اعتراف می‌کند که چندان رابطه خوبی با او نداشت و دوستان خوبی برای هم نبودند. مارکس در سال ۲۰۰۳ از موناکو به بارسلونا پیوست و در اولین فصل او مسی اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان انجام داد. در […]

- دعوای شدید بازیکن سابق بارسلونا با مسی؛ ما دوست نبودیم فقط همکار بودیم/ در آن درگیری گواردیولا مداخله کرد

رافائل مارکس، سرمربی بارسلونا اتلتیک دستاوردهای لیونل مسی را تحسین می‌کند اما در عین حال اعتراف می‌کند که چندان رابطه خوبی با او نداشت و دوستان خوبی برای هم نبودند.

مارکس در سال ۲۰۰۳ از موناکو به بارسلونا پیوست و در اولین فصل او مسی اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان انجام داد. در آن زمان مسی بیشتر برای تیم‌های جوانان به میدان می‌رفت، اما با تیم بزرگسالان هم تمرین می‌کرد. دوران حرفه‌ای ۱۷ ساله مسی در تیم بزرگسالان بارسلونا شروع شد و  مارکس در سال ۲۰۱۰ از کاتالونیا رفت. بازیکن مکزیکی و آرژانتینی در زمین رابطه خوبی داشتند اما خارج از زمین آنقدرها با هم خوب نبودند.

قهرمان چهار دوره لالیگا در مصاحبه‌ای با یوردی روزادو در مورد علت آشفتگی روابطش با مسی صحبت کرد. «من اولین بازی مسی را در جوانی دیدم. اما قبل از آن در مورد یک بچه در لاماسیا شنیده بودیم که با بقیه متفاوت بود، یک پدیده واقعی. می‌دانستیم که او موفق خواهد شد، اما می‌خواستیم به او در تمرینات کمک کنیم. من به او دستوراتی می‌دادم و او گوش می‌داد. می‌دانستیم که او توانایی دریبل زدن از بین ۳،۴ بازیکن را دارد، اما گاهی اوقات اغراق می‌کرد.»

مدافع سابق توضیح داد که بازیکنان ارشد به مسی توصیه‌هایی می‌کردند اما یک روز مارکس آنقدر سماجت به خرج داد که آن دو با هم درگیر شدند و شدت آن درگیری به قدری زیاد شد که پپ گواردیولا مجبور شد مداخله کند.

مارکس افزود: «ما سعی می‌کردیم با او به صراحت صحبت کنیم؛ اینجا جایی است که دریبل می‌زنی، اینجا نه. باید در پاس دادن هوشیارتر باشی و با هم‌تیمی‌هایت کار کنی… یک روز به خاطر تاکید زیاد من بر این دستورالعمل‌ها، مشکلی بین ما پیش آمد. ما کلی حرف بار هم کردیم و گواردیولا مجبور شد مداخله کند و دعوا را متوقف کند. حقیقت این است که من و مسی با هم دوست نبودیم، همکار بودیم. حتی در آن زمان هم لئو را به خاطر حرفه‌اش تحسین می‌کردم و او بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.»

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی