به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اقدامات غرب برای بهره‌داری غیر قانونی از اموال خارجی خود را بی پاسخ نخواهد گذاشت. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه به همه تلاش‌ها برای سلب مالکیت مسکو بر دارایی‌های خود پاسخ جدی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اقدامات غرب برای بهره‌داری غیر قانونی از اموال خارجی خود را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه به همه تلاش‌ها برای سلب مالکیت مسکو بر دارایی‌های خود پاسخ جدی خواهد داد.

دیپلمات ارشد گفت: اقدامات واکنشی روسیه با هدف حمایت از حقوق و منافع مشروع ما از نظر قانونی توجیه خواهد شد.

زاخارووا تاکید کرد که اگر دارایی‌های روسیه به عنوان یک اوراق بهادار مورد استفاده قرار گیرد، افراد و صندوق‌هایی که تصمیم به خرید آنها بگیرند، اولین نامزدهایی خواهند بود که در معرض اقدامات متقابل روسیه شامل اقدامات مالی و اختصاصی قرار می‌گیرند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآورشد در حال حاضر دولت مسکو طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را در خصوص نحوه اعمال تأثیرات قانونی و اقتصادی علیه افرادی را مدنظر دارد که احتمالاً از سرقت دارایی‌های روسیه ذینفع می‌شوند.

روزنامه نیویورک تایمز اخیراً از قول منابعی آگاه اعلام کرد که کاخ سفید مذاکرات فوری با متحدانش درباره دارایی های مسدود شده روسیه و استفاده از آنها به بهانه کمک به اوکراین را آغاز کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، دولت جو بایدن در حال حمایت از درخواست بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی مسدود شده روسیه توسط کشورهای غربی است. گفته شده است که مذاکرات میان مقامات، بانکداران و وکلا در هفته های اخیر قوت گرفته و واشنگتن به چند تن از متحدان خود فشار آورده است تا تاریخ ۲۴ فوریه به مناسبت دومین سالگرد آغاز عملیات ویژه مسکو در اوکراین، راهبرد مرتبطی را در این باره ارایه دهند.

منبع: مـهر