منوچهر پور حسن مسؤول کمیته داوران فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره دلایل استعفای خود گفت: من تا روز چهارشنبه هم به فدراسیون می‌رفتم اما رفت و آمدم کمتر از قبل شده بود. استعفایم هم از کمیته داوران به هجمه‌هایی که علیه داوران لیگ برتر والیبال به راه افتاده بود، ارتباطی ندارد. قرارداد […]

منوچهر پور حسن مسؤول کمیته داوران فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره دلایل استعفای خود گفت: من تا روز چهارشنبه هم به فدراسیون می‌رفتم اما رفت و آمدم کمتر از قبل شده بود. استعفایم هم از کمیته داوران به هجمه‌هایی که علیه داوران لیگ برتر والیبال به راه افتاده بود، ارتباطی ندارد. قرارداد من با فدراسیون والیبال پایان سال تمام می‌شود. انتخابات فدراسیون قرار است ۲۶ اسفندماه برگزار شود به همین خاطر من تصمیم گرفتم قبل از این تاریخ از سمت خودم استعفا بدهم تا هر کسی روی کار بیاید مشکلی پیش بیاید.

وی گفت: حضور ما تا روز انتخابات شاید شائبه ایجاد می‌کرد یا برخی فکر می‌کنند ما در انتخابات اعمال نفوذ می‌کنیم به همین خاطر چنین تصمیمی گرفتم. به هر حال در این شرایط شک و شبه زیاد است و من برای اینکه از این اتهامات به دور باشم بهتر است در رأس کار نباشیم. من با آقای داورزنی به فدراسیون آمدم و زمانی که او از فدراسیون رفت تصمیم داشتم من هم استعفا بدهم اما سرپرستی فدراسیون به آقای مرادی رسید او هم از دوستان نزدیک ماست و نایب رئیس بود تصمیم گرفتم بمانم.

سرپرست سابق کمیته داوران فدراسیون والیبال تأکید کرد: وقتی مسجل شد که مرادی هم نمی‌تواند برای ریاست فدراسیون در انتخابات شرکت کند، تصمیم به جدایی گرفتم. تا پایان قرارداد ما هم زمانی زیادی باقی نمانده از آن طرف انتخابات هم تقریباً یک ماه دیگر برگزار می‌شود بنابراین با توجه به این شرایط به صلاح بود که استعفا بدهم.

پور حسن در واکنش به انتقادها نسبت به عملکرد داوران گفت: در هر بازی که تیم‌ها نتیجه را واگذار می‌کردند داوران مقصر بودند و باعث باخت آن‌ها شدند، در هر بازی هم که تیم‌ها پیروز شدند خودشان به این برد رسیدند. این عقیده کاملاً بی انصافی است و هیچ کار کارشناسی صورت نمی‌گیرد. در صورتی که تیم‌ها باید دلایل شکست خود را بررسی کنند نه اینکه تنها داوران را مقصر بدانند. شاید هم داوران گاهی تصمیمات اشتباه بگیرند اما کل بازی تحت تأثیر یک تصمیم قرار نمی‌گیرد و در باخت یک تیم، خیلی چیزها دخیل است.

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط اعتقاد دارد انتقاد به داوری نابحق است، عنوان کرد: من در برخی مواقع به مربیان حق می‌دهم، شاید داور در جریان بازی یک تصمیم اشتباه بگیرد اما این به معنی این نیست که کل بازی تحت تأثیر اتفاقات داوری است. به اعتقاد من شاید ۱۰ درصد انتقادها به داوران به حق باشد مابقی آن کاملاً بی انصافی است. ما چندین داور بین‌المللی داریم و به درستی هم در لیگ قضاوت می‌کنند.

پور حسن در واکنش به این سوال که برخی معتقدند چون فدراسیون والیبال شرایط را برای داوران فراهم نمی‌کنند و آنها مجبور هستند با ماشین شخصی خود چند ساعت مانده به بازی رفت و آمد کنند و همین موضوع در عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد، عنوان کرد: الان شرایط عمومی کشور همین است، فدراسیون والیبال با شرکت هواپیمایی قرار داد دارد که بلیط تهیه کند، اما وقتی بلیط نیست چه کاری از دست ما برمی‌آید؟!

وی گفت: متأسفانه بلیط برای سفر به شهرهای مختلف ایران نیست و همین موضوع باعث شده داوران با ماشین شخصی رفت و آمد کنند. همه این شرایط دست به دست هم دادند تا یک نفر را مقصر بدانند، دیواری هم کوتاه‌تر از کمیته داوران پیدا نکردند.

منبع: مـهر