تفاوت حقوق بشر مردم ایران و فلسطین چیست؟
تفاوت حقوق بشر مردم ایران و فلسطین چیست؟

خبرآنلاین نوشت: سناتور برنی سندرز، در پیامی در ایکس نوشت: چگونه ایالات متحده می‌تواند بمباران غیرنظامیان در اوکراین توسط روسیه را به عنوان جنایت جنگی محکوم کند، اما ماشین جنگی نتانیاهو را که هزاران کشته برجای گذاشته است، تامین مالی کند؟ وی در ادامه آورده است: چگونه می‌توانیم حقوق بشر ایران و چین را نقد کنیم […]

- تفاوت حقوق بشر مردم ایران و فلسطین چیست؟

خبرآنلاین نوشت: سناتور برنی سندرز، در پیامی در ایکس نوشت: چگونه ایالات متحده می‌تواند بمباران غیرنظامیان در اوکراین توسط روسیه را به عنوان جنایت جنگی محکوم کند، اما ماشین جنگی نتانیاهو را که هزاران کشته برجای گذاشته است، تامین مالی کند؟

وی در ادامه آورده است: چگونه می‌توانیم حقوق بشر ایران و چین را نقد کنیم اما حقوق بشر مردم فلسطین را نادیده بگیریم؟

سندرز پیشتر نیز گفته بود: اگر به تامین مالی جنگ کور نتانیاهو ادامه بدهیم، وقتی صحبت از جنایت جنگی می‌شود چگونه می‌توانیم با سری افراشته از اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین انتقاد کنیم؟ چگونه می‌توانیم از چین و عربستان سعودی و سایر کشورها بخاطر نقض حقوق بشر انتقاد کنیم؟

وی گفته بود: بخاطر مردم فلسطین و جایگاه خودمان در دنیا، نباید یک دلار دیگر به ماشین جنگی نتانیاهو کمک کنیم.

انتقاد سندرز در حالی صورت گرفته که براساس گزارش وزارت بهداشت غزه شمار شهدای فلسطینی به ۲۸ هزار و ۶۸ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به ۶۷ هزار و ۶۱۱ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه همچنین بار دیگر اعلام کرد همچنان تعداد زیادی از شهدای فلسطینی در خیابان‌ها و زیر آوار هستند و ارتش اسرائیل اجازه انتقال آن‌ها به بیمارستان‌ها را نمی‌دهد.

ارتش صهیونیستی از هفتم ماه اکتبر حملات ویران‌کننده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به نابودی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.

نظامیان صهیونیست حتی به مردم آواره‌ای که دنبال ویرانی خانه‌هایشان در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند، نیز حمله می‌کند و در حال حاضر بر طبل حمله به رفح محل استقرار بیش از یک میلیون فلسطینی می‌کوبد. این اقدام صهیونیست‌ها صدای تمامی رهبران جهان را در آورده و کشورهای اروپایی و عرب نسبت به هرگونه حمله و پیامدهای آن هشدار داده‌اند.

منبع: اطلاعات انلاین