به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل از وضعیت سختی در خان یونس رنج می‌برد. براساس این گزارش ارتش در کمین بسیار بزرگی قرار گرفته و از این رو وضعیت ارتش مساعد نیست. در همین ارتباط گفته شده که حداقل ۱۱ نیروی نظامی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که ارتش اسرائیل از وضعیت سختی در خان یونس رنج می‌برد.

براساس این گزارش ارتش در کمین بسیار بزرگی قرار گرفته و از این رو وضعیت ارتش مساعد نیست.

در همین ارتباط گفته شده که حداقل ۱۱ نیروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان این عملیات کمین به هلاکت رسیده‌اند. رسانه‌های عبری زبان افزوده‌اند که انتقال اجساد سربازان کشته و زخمی پس از عملیات کمین حماس چندین ساعت به طول انجامیده است

این گزارش درباره آشفتگی ارتش اسرائیل در آستانه حمله زمینی به رفح اعلام شده است. حمله‌ای که با واکنش‌های بسیار گسترده و منفی در جامعه بین‌المللی روبرو شده و بسیاری از کشورها خواستار متوقف کردن اسرائیل برای حمله به رفح واقع در جنوب نوار غزه شده‌اند.

علاوه بر مقامات عراق، عربستان، مصر، کانادا، اتحادیه اروپا، اسپانیا و فرانسه؛ به تازگی «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان هم به رژیم صهیونیستی نسبت به حمله رفح در به جنوب غزه هشدار داد، زیرا این حمله تنها منجر به کشته شدن غیرنظامیان بیشتر خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت :۱.۳ میلیون نفر در یک فضای بسیار کوچک به دنبال حفظ خود از جنگ هستند.

وزیر خارجه آلمان در این پیام، بدون اشاره به حمایت‌های کشورش و غرب از رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، مدعی شد که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح یک فاجعه انسانی را شکل خواهد داد. رژیم صهیونیستی باید در برابر تهدیدات حماس از خود دفاع کند، اما در عین حال باید تا حد امکان از درد و رنج غیرنظامیان بکاهد.

رفح، مرز جنوبی غزه با مصر تنها منطقه‌ای است که هنوز هدف حملات زمینی رژیم صهیونیستی قرار نگرفته است و برای بیش از نیمی از ۲.۳ میلیون جمعیت غزه پناهگاه محسوب می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این از حمله قریب‌الوقوع به رفح خبر داده و گفته که از ارتش این رژیم خواسته است تا برای تخلیه صدها هزار نفر از این منطقه خود را آماده کنند. در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی به رفح، دیروز دست کم ۴۴ فلسطینی که بیش از ۲۰ تن آنها کودکان بودند، به شهادت رسیدند.

منبع: مـهر