به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در این مراسم که صبح امروز شنبه ۲۱ بهمن با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد ، مدیران و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در این مراسم که صبح امروز شنبه ۲۱ بهمن با حضور معاون استاندار و فرماندار مشهد ، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: از برکات انقلاب اسلامی می‌توان به افزایش سرانه فضای دانش‌آموزی از ۱.۵ متر مربع در ابتدای انقلاب به ۵.۲۸ متر مربع با وجود رشد ۴۰۰ درصدی دانش آموزان در حال حاضر اشاره کرد.

وی گفت: این افزایش سرانه علی رغم شرایطی چون هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و تحریم های ظالمانه بوده است در چنین شرایطی نیز مدرسه سازی تعطیل نشده است چون انقلاب ما انقلاب انسان سازی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه ۲۰۰ مجتمع آموزشی با محوریت کانون تربیت و پیشرفت محله پیش بینی شده است و محور کار ما ساخت این مجتمع‌های آموزشی است این استخر نیز از مصوبات سفر رئیس دولت سیزدهم است. ۴۵ استخر تمام شده است و ۱۵۰ استخر در حال تکمیل است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش در مدرسه و تعلیم و تربیت، گفت: ۶۴۸ پروژه ورزشی نیمه تمام داریم که در استان خراسان ۸ استخر آماده است و با تکمیل جزئیات در سفر ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد و ۴ استخر دیگر نیز در حال تکمیل است و ما با رویکرد قوی در برنامه هفتم به دنبال تاسیس مراکز ورزشی هستیم.

جاسم حسین‌پور مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این مراسم، افتتاح استخر مالک اشتر را از برکات چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی و سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به بودجه اداره کل نوسازی مدارس استان برنامه های خوبی برای احداث و توسعه فضاهای آموزشی خواهیم داشت.

وی ایجاد  ۷۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور و ۷ میلیون متر مربع فضای آموزشی در استان خراسان را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: استخر مالک اشتر که عملیات احداث آن سال ۱۳۹۴ آغازشده بود، با زیربنای حدود ۲۰۰۰ متر مربع و با اعتبار حداقل ۵۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه از چند پروژه آموزشی و تربیتی در شهرستان مشهد بازدید و روند پیشرفت این طرح ها را بررسی کرد.

خان محمدی در حاشیه بازدید از طرح ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه ۱۳ آبان مشهد، که به صورت صنعتی سازی در حال اجراست، گفت: استان خراسان رضوی با توجه به ظرفیت نوسازی مدارس این استان قطب صنعتی سازی و سبک سازی در برنامه راهبردی سازمان است.

وی با اشاره به چند نمونه کار و برونداد بسیار خوب از طرح های صنعتی سازی در مدارس استان، گفت: پانل پیش ساخته مسلح، مبدا آغاز این پروژه ها بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به استفاده از فناوری های جدید در ساخت و تجهیز مدارس، افزود: این رویکرد با بهینه سازی می تواند به یک الگو تبدیل شده و روند مدرسه سازی، به ویژه تخریب و بازسازی مدارس فرسوده را تسریع بخشد.

منبع خبر: رکنـا