مرتضی فنونی‌زاده درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا مصاحبه ای انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید: *لیست تیم ملی برای جام ملت‌ها بسیار بد بود و من به قلعه نویی حتی گفتم تیم پیشکسوتان را با خودت به قطر می‌بری؟ که او گفت چاره‌ای ندارم. […]

- به قلعه‌نویی گفتم چرا همین تیم پیشکسوتان را با خودت به قطر نبردی؟/ لیست تیم ملی خیلی بد بود؛ وقتی قایدی را داریم چرا طارمی باید بازی کند؟

مرتضی فنونی‌زاده درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا مصاحبه ای انجام داد که بخش هایی از آن را در زیر می خوانید:

*لیست تیم ملی برای جام ملت‌ها بسیار بد بود و من به قلعه نویی حتی گفتم تیم پیشکسوتان را با خودت به قطر می‌بری؟ که او گفت چاره‌ای ندارم.

*ای کاش گل اول را ما از قطر دریافت کرده بودیم تا شرایط بازی و جو ورزشگاه تغییر می‌کرد. بعد از گل اول بچه‌ها فکر کردند قرار است باز هم به قطر ۳ یا ۴ گل بزنند اما در باد بردن ژاپن خوابیده بودیم. مقابل ژاپن فوق العاده بازی کردیم و باید بگویم که نیمه دوم ما، شاید بهترین بازی سی و پنج سال اخیر تیم ملی فوتبال‌مان بود. ما نباید به همان سبکی که مقابل ژاپن بازی کردیم مقابل قطر هم بازی می‌کردیم. آنها فیزیکی‌تر هستند و دیدید که تمام توپ‌های هوایی را مدافع وسط قطری‌ها زد.

*سوالم این است، چرا مهدی قایدی را بازی ندادیم؟ بزرگ‌ترین اشتباه حضور طارمی در سمت چپ است و وقتی قایدی را دارید که به سادگی یک مقابل یک بر می‌دارد، چرا طارمی؟ مغانلو را به زمین آوردیم ولی چرا رامین را بیرون کشیدیم؟

*برخی می‌گویند این نسل طلایی است اما نسل طلایی اصلی نسل ما بود که بدون تعویض در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن قهرمان شد.

بیشتر بخوانید: پرونده تیم ملی و حضور در جام جهانی بسته شد/ اگر صعود کنیم شایسته‌ایم، اگر ببازیم هم بدشانسیم!

منبع: خبـر ورزشی