یک راه ساده برای فرار از خروپف شبانه و خواب آرام
یک راه ساده برای فرار از خروپف شبانه و خواب آرام

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایرور، خروپف می‌تواند خواب شما و سایر افراد خانواده را مختل کند و همچنین باعث خستگی و تحریک پذیری روز بعد شود. تخمین زده می شود که ۴۵ درصد از جمعیت جهان خروپف می کنند و ۲۵ درصد در هنگام خواب شبانه صداهای وحشتناک تولید می‌کنند. گفته شده […]

سلاح مخفی ضد خروپف در خواب شبانه

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از مایرور، خروپف می‌تواند خواب شما و سایر افراد خانواده را مختل کند و همچنین باعث خستگی و تحریک پذیری روز بعد شود. تخمین زده می شود که ۴۵ درصد از جمعیت جهان خروپف می کنند و ۲۵ درصد در هنگام خواب شبانه صداهای وحشتناک تولید می‌کنند.

گفته شده تغییر در سبک زندگی و کاهش وزن می‌تواند به کاهش این پدیده در طول خواب کمک کند ولی یک نوشیدنی خوش طعم طبق توصیه یک کارشناس خواب برای جلوگیری از خروپف توصیه شده است. مارتین سیلی، کارشناس ارشد خواب در موسسه MattressNextDay شهر لندن توضیح می دهد که چرا نوشیدنی گرم گیاهی مثل چای نعناع می‌تواند به کاهش خروپف کمک کند.

او می‌گوید: این ماده دارای خواص تصفیه‌کنندگی است که به پاکسازی سینوس‌ها و تسهیل تنفس کمک می‌کند. همچنین دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند احتقان راه هوایی را کاهش دهد، تنفس را آسان تر کرده و احتمال خروپف را کاهش می دهد.

مارتین یک سلاح مخفی دیگر در برابر خروپف توصیه می‌کند که دوش آب گرم قبل از خواب است. بخار حاصل از حمام علاوه بر آرامش بخشیدن به شما، می تواند مجرای بینی را مرطوب کند، گرفتگی بینی را کاهش دهد و تنفس را آسان‌تر کند. او همچنین استفاده از گیاهان را در حمام برای مزایای بیشتر پیشنهاد می‌کند: تجربه دوش گرفتن خود را با آویزان کردن یک کیسه اسطوخودوس یا نعناع فلفلی در اطراف سر دوش افزایش دهید.  

غذایی که قبل از خواب می‌خورید نیز می‌تواند به خروپف شما کمک کند. مارتین توصیه می‌کند از غذاهای تند، بستنی و شیر دوری کنید. او توضیح می‌دهد: مصرف لبنیات قبل از خواب می‌تواند منجر به تولید مخاط شود که ممکن است با ایجاد احتقان و تنگ شدن یا انسداد راه‌های هوایی به خروپف کمک کند. لاکتوز موجود در لبنیات به تولید بیش از حد موکوس کمک می‌کند و مخاط را غلیظ‌تر و سخت‌تر می کند که می‌تواند منجر به خروپف شود.

منبع: اطلاعات انلاین