به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال دولت اوکراین مدعی شد که اوکراین در طول سال ۲۰۲۴ هزاران پهپاد دوربرد با قابلیت حمله به عمق خاک روسیه تولید خواهد کرد و در حال حاضر بیش از ۱۰ شرکت سازنده دارد که می‌توانند پهپادهایی را تولید کنند که می توانند به […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال دولت اوکراین مدعی شد که اوکراین در طول سال ۲۰۲۴ هزاران پهپاد دوربرد با قابلیت حمله به عمق خاک روسیه تولید خواهد کرد و در حال حاضر بیش از ۱۰ شرکت سازنده دارد که می‌توانند پهپادهایی را تولید کنند که می توانند به مسکو و سن پترزبورگ برسند.

وی در گفت‌وگو با رویترز دراین‌باره افزود تولید انواع پهپادهای دوربرد کامیکازه با برد ۳۰۰، ۵۰۰، ۷۰۰ و ۱۰۰۰ کیلومتر در حال رشد است. دو سال پیش، این نوع پهپادها اصلا وجود نداشت.

حمله‌های پهپادی ارتش اوکراین در عمق خاک روسیه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر افزایش یافته است. وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که ارتش اوکراین شامگاه جمعه کشتی‌های باری غیرنظامی روسیه را هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین خود قرار داد. این حمله در بخش جنوب غربی دریای سیاه، که یکی از شریان کلیدی صادرات غلات و نفت روسیه و اوکراین است، صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که قایق‌های گشتی و جنگنده‌های روسیه موفق به دفع این حمله شدند. بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، یک پهپاد نیروی دریایی اوکراین هم با آتش توپخانه روسیه منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در این حمله پهپادی به هیچ کشتی روسیه آسیبی وارد نشده است.

از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون معمولاً کشتی‌های غیرنظامی در دریا هدف قرار نگرفته‌اند. اما ژوئیه گذشته روسیه و اوکراین اعلام کردند که با کشتی‌هایی که به سمت بنادر طرف مقابل حرکت می‌کنند، به‌عنوان محموله‌های نظامی رفتار خواهند کرد.

منبع: مـهر