آمارهای ارائه شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد تیم ملی کمی نگران کننده است. تیم ملی با ۲۲ موقعیت به دست آمده در ایجاد موقعیت بهترین بوده است اما از سویی با از دست دادن ۱۴ فرصت خوب گلزنی در از دست دادن موقعیت هم تیم اول بوده است. خیلی‌ها مشکل تیم ملی […]

- مأموریت مهم برای قلعه‌نویی؛ این ۲ ستاره تیم ملی رقیب می‌خواهند

آمارهای ارائه شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد تیم ملی کمی نگران کننده است. تیم ملی با ۲۲ موقعیت به دست آمده در ایجاد موقعیت بهترین بوده است اما از سویی با از دست دادن ۱۴ فرصت خوب گلزنی در از دست دادن موقعیت هم تیم اول بوده است. خیلی‌ها مشکل تیم ملی در جام ملت‌ها که منجر به شکست ۳-۲ در برابر قطر و حذف در این مسابقات شد، را به ساختار دفاعی تیم ملی ربط می‌دهند، در حالی که در چنین شرایطی هم اگر تیم ملی از موقعیت‌ها بهره می‌برد، می‌توانست به برتری در برابر قطر برسد و در نهایت به دیدار پایانی مسابقات صعود کند.

در فوتبال طبیعی است تیمی که تهاجمی بازی می‌کند، در خط دفاع هم به تیم حریف موقعیت بدهد و اگر این تیم از موقعیت‌ها بهره ببرد، هیچ گاه به خاطر ارائه فوتبال تهاجمی جریمه نخواهد شد.

به  نظر اولین کاری که امیر قلعه نویی باید در تیم ملی جدید انجام بدهد بهره وری از موقعیت‌ها و ساختن مهاجمان جانشین به جای مهدی طارمی و سردار آزمون است. به خصوص مهدی طارمی که در جام ملت‌ها با از دست دادن ۵ موقعیت در صدر جدول از دست دادن موقعیت‌ها قرار گرفته است.

جانشین سازی برای مهدی طارمی و سردار آزمون نه تنها موجب ایجاد رقابت بین این دو مهاجم و مهاجمان جدید می‌شود، به طور خودکار موجب بهره‌وری از موقعیت‌ها می‌شود. مهدی طارمی و سردار آزمون سال‌های سال است که در خط حمله تیم ملی رقیب ندارند و این موجب شده با هر عملکردی در خط حمله ی تیم ملی به میدان بروند. در صورتی که اگر کادر فنی تیم ملی برای آنها رقیب بتراشد، آنها برای ارائه بازی‌های بهتر ترغیب خواهند شد، چون متوجه می‌شوند، در صورت از دست دادن موقعیت به روی نیمکت می‌روند.

منبع: خبـر ورزشی