رتبه تاسف‌برانگیز و خطرناک ایران در پذیرش هوش مصنوعی
رتبه تاسف‌برانگیز و خطرناک ایران در پذیرش هوش مصنوعی

دنیای اقتصاد نوشت: ایران، اما با قرار گرفتن در رده ۹۴ از میان ۱۹۳ کشور و در کنار کشور‌هایی همچون سریلانکا، باهاما و فیجی و پایین‌تر از برخی کشور‌های نزدیک همچون پاکستان و ازبکستان، در دسته کشور‌های کاملا ناآماده برای پذیرش این فناوری تحول‌آفرین معرفی شده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری‌های عظیم و […]

- رتبه تاسف‌برانگیز و خطرناک ایران در پذیرش هوش مصنوعی

دنیای اقتصاد نوشت: ایران، اما با قرار گرفتن در رده ۹۴ از میان ۱۹۳ کشور و در کنار کشور‌هایی همچون سریلانکا، باهاما و فیجی و پایین‌تر از برخی کشور‌های نزدیک همچون پاکستان و ازبکستان، در دسته کشور‌های کاملا ناآماده برای پذیرش این فناوری تحول‌آفرین معرفی شده است.

این در حالی است که سرمایه‌گذاری‌های عظیم و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت کشور‌های منطقه در حوزه هوش مصنوعی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، جواب داده است. 

امارات تنها نماینده منطقه مِنا (MENA) در بین ۲۰ کشور برتر شاخص آکسفورد است که به همراه عربستان (رده ۲۹) در میان آماده‌ترین کشور‌های بررسی‌شده در این شاخص قرار گرفته‌اند.
فاصله بین ایران با سایر همسایگان کمتر ثروتمند نیز قابل‌توجه است؛ روسیه در رده ۳۸، ترکیه در رده ۴۷، قزاقستان در رده ۷۲ و نهایتا آذربایجان در رده ۷۳ ارزیابی شده‌اند.

منبع: اطلاعات انلاین