در فضای لیگ برتر ما اخبار عجیب و غریب زیادی هر روزه منتشر می‌شود. اخباری که ثابت می‌کند فوتبال ما شبیه هیچ کجای دنیا نیست و در طول تاریخ بشری هیچ نمونه معادلی نداشته و بعید است تا پایان دنیا هم پیدا کند! اما در همین فوتبال که به حرف‌های عجیب و غریب و شگفتی‌های […]

- گشاده دستی تا کجا؛ مگر می توانید پول یامگا را ندهید؟

در فضای لیگ برتر ما اخبار عجیب و غریب زیادی هر روزه منتشر می‌شود. اخباری که ثابت می‌کند فوتبال ما شبیه هیچ کجای دنیا نیست و در طول تاریخ بشری هیچ نمونه معادلی نداشته و بعید است تا پایان دنیا هم پیدا کند! اما در همین فوتبال که به حرف‌های عجیب و غریب و شگفتی‌های خارق‌العاده عادت دارد، باز هستند کسانی که حرف‌هایی می‌زنند که باعث بهت تمام اجسام و موجودات از جامد و مایع تا گازها در طبیعت می‌شوند! اخباری که بعد از شنیدن و خواندن آنها زبان و بدن، هر دو از بروز هر واکنش عاجزند.

به همین نمونه اخیر نگاه کنید؛ « شنیده می‌شود که باشگاه استقلال بدون توجه به مشکلی که برای یامگا به وجود آمده قصد دارد تمام حقوق این بازیکن را در فصل جاری پرداخت کند تا به نوعی از زحمات یامگا تقدیر شود. حتی اگر یامگا از لیست استقلال هم کنار گذاشته شود، این اتفاق خواهد افتاد و حقوقش را دریافت خواهد کرد.»

انصافاً شما هم هنگ کردید؟ جل الخالق! مگر می‌شود؟ مگر داریم؟ حتی در مهد کودک هم وقتی شما قولی به بچه‌ها می‌دهید دیگر برای انجام آن قول منتی سر بچه‌ها نمی‌گذارید! چه رسد به جایی که بین کارفرما و کارگزار قرارداد رسمی منعقد شده و طرفین «مجبور» به انجام تعهدات خود هستند. اما اینجا برای انجام تعهداتی که تاکید می‌کنیم «اجبار» روی آن وجود دارد، بر سر هواداران و بازیکنان و مربیان و کل فوتبال منت می‌گذارند و یکی نیست از این آقایان بپرسد اصلاً مگر می‌توانید قرارداد یامگا را ندهید؟ چه او بازی کند و چه از حالا به بعد به خانه‌اش برود و بنشیند – همانطور که سیلوا در نیم فصل اول در خانه نشسته بود – پولش را تمام و کمال با سود و دیرکرد خواهد گرفت!

استراماچونی حتی پول پیک و کارمزد بانکی نقل و انتقالات طلبش را هم از ایرانی‌ها گرفت؛ آن وقت آقایان بابت انجام وظیفه بر سر هوادار و «انسانیت» منت می‌گذارند! فقط لحظه‌ای تصور کنید که آن ذهن خلاق از آن کیست که از این موضوع بدیهی و ساده سندی برای افتخار مدیران ساخته و ببینید من و شما چه کسانی هستیم که از این فوتبال با این مدیران توقع پیشرفت و موفقیت داریم!

منبع: خبـر ورزشی