به گزارش زیرنویس،‌سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در آب‌های جنوب کشورو خطر غرق شدن شناگران هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه (۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه) افزایش بیشینه سرعت وزش باد (باد جنوب شرقی) تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع […]

- هشدار زرد هواشناسی به این مناطق

به گزارش زیرنویس،‌سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در آب‌های جنوب کشورو خطر غرق شدن شناگران هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اواخر وقت چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه (۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه) افزایش بیشینه سرعت وزش باد (باد جنوب شرقی) تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر درمناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و نیمه غربی تنگه هرمز در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران و پاره شدن تورهای صیادی، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در تردد و فعالیت های دریایی و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود وخروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های سکوهای نفتی توصیه می‌کند.

 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۴۷

منبع: خبـرآنلاین