فرهاد کاظمی که در برهه ای یکی از مربیان شناخته شده لیگ برتر بشمار می رفت از عملکرد علی بیرو در بازی با قطر انتقاد کرد و گفت: اگر چه من مربی دروازه بان ها نیستم اما مربی هستم و بر این اساس می گویم علی بیرو رو گل دوم تیم ملی قطر باید با […]

- دست موافق یا مخالف؟/ آیا فرهاد کاظمی در مورد علی بیرو درست گفت؟ 

فرهاد کاظمی که در برهه ای یکی از مربیان شناخته شده لیگ برتر بشمار می رفت از عملکرد علی بیرو در بازی با قطر انتقاد کرد و گفت: اگر چه من مربی دروازه بان ها نیستم اما مربی هستم و بر این اساس می گویم علی بیرو رو گل دوم تیم ملی قطر باید با دست موافق به سمت توپ حرکت می کرد و نه دست مخالف.

آیا انتقاد فرهاد کاظمی به علیرضا بیرانوند وارد است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت اگر مرد شماره یک تیم ملی روی گل دوم قطر با دست موافق به سمت توپ شیرجه می زد، شانس بیشتری برای تصاحب توپ داشت اما او با دست مخالف به سمت توپ شیرجه زد و نتوانست توپ را تصاحب کند. در شیرجه دست مخالف کوتاه تر از دست موافق است و هر گاه دروازه بان شیرجه می زند، دستی که پایین است یا همان دست موافق بلند تر از دست مخالف است. شیرجه با دست مخالف بیشتر برای توپ های کاربرد دارد که توپ ارتفاع بیشتری به خود می گیرد و دروازه بان مجبور می شود، در ارتفاع بالا شیرجه بزند. بر این اساس باید گفت روی گل دوم تیم  ملی قطر اگر علی بیرو با دست موافق سعی می کرد توپ را از آن خود کند، شانس بیشتری برای تصاحب توپ داشت. بر این اساس باید گفت انتقاد فرهاد کاظمی از علی بیرو درست است و باید مورد توجه این دروازه بان و هم چنین مربی دروازه بان های تیم پرسپولیس و تیم ملی قرار بگیرد.

منبع: خبـر ورزشی