به گزارش خبرنگار مهر، حسین شریعتمداری عصر چهارشنبه در نشست تخصصی جهاد تبیین انتخابات و تحلیل مسائل روز کشور به که به همت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و همکاری دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد، گفت: می‌دانید که ما در شرایط بسیار حساسی هستیم و این وضعیت از اول انقلاب […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شریعتمداری عصر چهارشنبه در نشست تخصصی جهاد تبیین انتخابات و تحلیل مسائل روز کشور به که به همت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و همکاری دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد، گفت: می‌دانید که ما در شرایط بسیار حساسی هستیم و این وضعیت از اول انقلاب بوده است از شروع انقلاب تا الان حتی یک بازه زمانی هم نمی‌توانیم پیدا کنیم که با دشمنان ریز و درشت درگیر نبوده باشیم و این طبیعت انقلاب است و درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است و این درگیری از زمانی شروع شد که اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست.

وی ادامه داد: کاری که امام راحل ما کرد کاری کارستان بود؛ ایشان غبار قرن‌ها بدعت، بداندیشی و کج‌اندیشی را از چهره اسلام ناب زدود و دین مبین را همانگونه که در صدر اسلام بود، ارائه کرد، البته اسلام پیش از این هم وجود داشت اما در کتاب‌ها و مراکز آکادمی محصور شده بود و به جز چند دهه محدود در صدر اسلام، به میدان عمل نیامده بود.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به ماهیت ظلم‌ستیزی اسلام عنوان کرد: وقتی اسلام ناب با ویژگی ظلم‌ستیز بر کرسی حاکمیت می‌نشیند و قرار است عملیاتی شود، طبیعتاً نظام سلطه مقابل آن قد علم می‌کند و این اتفاق بعد پیروزی انقلاب افتاد چون دشمن می‌دانست که قرار است چه اتفاقی رخ دهد و نظامی که سال‌ها با آن درگیر بودند، به میدان خواهد آمد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان ادامه داد: برای همین ما باید خودمان را در این میدان تلقی کنیم و عرصه‌های درگیری تغییر می‌کند ولی اصل درگیری پابرجاست و وقتی ما وارد برهه‌های حساس می‌شویم؛ موضوع از چند جهت حساس است و دشمنان هم در صحنه هستند و با تمام توان خودشان به میدان می‌آیند.

شریعتمداری انتخابات را مهم‌ترین مساله روز کشور دانست و گفت: انتخابات همیشه یک مساله حساس بوده اما امسال حساسیت آن بیشتر است زیرا همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در حال نزدیک شدن به پیچ تاریخی هستیم؛ همچنین سایر مقامات مطرح دنیا نیز این موضوع را اذعان کرده‌اند و به اینکه اشاره نموده‌اند که راهنمای این پیچ بزرگ امام خمینی و رهبر معظم انقلاب نصب نموده‌اند و نظام کنونی در حال تغییرات جدی است.

وی با اشاره به حماسه ۲۲ بهمن امسال یادآور شد: برآوردها و آمارهای اولیه نشان می‌دهد که حضور مردم در مراسم امسال نسبت به سال گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته و این در حالیست که حدود ۷۰ درصد از افرادی که زمان پیروزی انقلاب در قید حیات بودند، از دنیا رفته‌اند و این آمار نشان می‌دهد که نسل‌های سوم، چهارم، پنجم و حتی ششم نیز با انقلاب همراه هستند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به حضور پررنگ نسل جوان در حماسه ۲۲ بهمن امسال گفت: در مراسم امسال بچه‌های دبیرستانی و حتی دبستانی زیادی حضور داشتند و شرایط بسیار حساس و شادی‌آفرین و روح‌نواز بود؛ همه طیف‌ها و سلایق مختلف سیاسی بر حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اصرار دارند چون مهم‌ترین ویژگی این مراسم، تاکید و تأیید نظام است و با حضور در راهپیمایی نشان می‌دهند که به نظام و انقلاب وفادارند و حتی اگر گلایه‌ای هم وجود دارد، باید اصل نظام را حفظ کنند.

وی ادامه داد: این تاکید برخواسته از درک یک واقعیت است و می‌دانند که جمهوری اسلامی در جهان امروز، می‌تواند منافع دنیا و آخرت آنها را تأمین کند و این مهم در طول ۴۵ سال گذشته اتفاق افتاده است.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: برخی ادعا داشتند که انقلاب اسلامی کم‌رنگ شده که در پاسخ به آنها باید گفت پس چرا هر روز و هر ساله کینه‌توزی، برنامه‌ریزی و فتنه‌انگیزی‌ها علیه انقلاب شدت بیشتری می‌گیرد؟ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر کسی که به بن‌بست رسیده در حال سقوط است، پس این همه فشار برای چیست؟ دشمن ۴۵ سال است که می‌گوید جمهوری اسلامی از بین می‌رود اما واقعیت آن است که نظام پابرجاست و پرچم را به دست امام زمان (عج) خواهد داد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین انگیزه شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، دفاع و حمایت از نظام است، متذکر شد: شرکت در انتخابات مشابه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است و صرف نظر از آنکه چه کسانی انتخاب می‌شوند، شرکت در انتخابات تاکید و تأیید نظام است و این باید برای همه بازگو شود.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه تقویت نظامی از ضرورت‌های شرکت در انتخابات است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند حضور گسترده در انتخابات اقتدار ملی را بالا خواهد برد؛ دشمن به مجرب آنکه احساس کند که انسجام ملی دچار آسیب شده، حتماً دست به کاری خواهد زد و سابقه ۴۵ ساله انقلاب نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

وی با یادآوری فتنه ۸۸، خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ بسیاری از امور، روال عادی خودش را داشت و مذاکرات هسته‌ای در عمان برقرار بود و داشت به نتایج خوبی می‌رسید اما وقتی آن گسل پدید آمد، همه به میدان آمدند و حتی اوباما و تونی بلر بر خلاف عرف جهانی و دیپلماتیک از فتنه حمایت کردند و تصور داشتند که می‌توانند به نقطه مطلوب‌شان برسند که به هدف‌شان نرسیدند. همچنین حوادث تلخ سال گذشته اعتراض نبود، کجای دنیا برای اعتراض آمبولانس حامل بیمار را آتش می‌زنند و انسان می‌کشند؟.

حفظ اقتدار نظام و ناامید کردن دشمن یکی از ویژگی‌های شرکت در انتخابات است

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه حفظ اقتدار نظام و ناامید کردن دشمن یکی از ویژگی‌های شرکت در انتخابات است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هر حرکتی که دشمن را بترساند و به خشم آورد، جهاد است؛ ما در میدان جنگ هستیم و باید از همه ابزار علیه دشمن استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که به هیچ چیز پایبند نیست و اتفاقات غزه نمونه بسیار بارز آن است. رژیم منحوس صهیونیستی در غزه دست به نسل‌کشی زده و آمریکا، انگلیس فرانسه و سایر قدرت‌های استکباری از آن حمایت می‌کنند.

شریعتمداری گفت: در شرایط فعلی نفس حضور در انتخابات فارغ از آنکه چه کسی را انتخاب می‌کنیم، برای حفظ اقتدار نظام و مقابله با دشمن ضرورت دارد و به معنای دخالت در تصمیم‌گیری‌های نظام است؛ برخی می‌گویند که با رأی ندادن اعتراض خودشان را نشان می‌دهند اما اعتراض خاموش به جایی نمی‌رسد و حضور در انتخابات به معنای تعیین سرنوشت است و نباید کار را رها کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجلاس سال ۲۰۰۸ با عنوان جنگ تمدن‌ها، بیان داشت: در مصاحبه‌ای خبرنگار پرسید چرا با کشور عربستان بیشترین و نزدیک‌ترین دوستی را داریم ولی با ایران که با رأی مردم انتخاب می‌شود بیشترین دشمنی را داریم که پاسخ این بود که علاوه بر رأی‌گیری مقبولیت بین المللی یعنی نوکر و همان چیزی که گاو شیرده نام می‌برند مدنظرشان هست.

وی گفت: برای اینکه برخیزیم باید آدرس هم باشد و کجا باید برویم باید باز شود و این دو یک روح در دو بدن است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به عبارت‌های عبرت انگیز اظهار کرد: خود آنها اظهار می‌کنند مشکل با مردم ایران و انقلاب این است که مردم نظامشان را برگرفته از دینشان می‌دانند و با توجه به همین می‌گویند نمی‌توانیم روی اپوزیسیون تکیه کنیم چون مردم آن را مخالف نظام می‌دانند پس نکته اصلی این است که آنها باید به نوعی این دیدگاه را تبدیل کنند و دلبستگی به نظام کم شود و این همه که اصرار دارند در انتخابات مردم شرکت نکنند برای همین است.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ که از مدت‌ها قبل تدارکات را دیده بودند مانند راه‌اندازی بخش رسانه‌های فارسی مثلاً در ایندیپندنت و رادیو زمانه در هلند و تارنمای فارسی وزارت خارجه اسرائیل و غیره بیان کرد: این همه تدارک از قبل معلوم است برای این است که گسلی که احساس می‌کردند در پیش است و برنامه‌ریزی کرده بودند و الان هم همین است همه باهم وارد شده‌اند؛ از بی بی سی و رادیو زمانه. رادیو فردا و ایندیپندنت و اسرائیل و شبکه‌های اصلی آنها و همه می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید.

وی با یادآوری این جمله شهید همت که هر وقت جبهه خودی را گم کردید نگاه کنید به آتش باری دشمن همان نقطه جبهه خودی است؛ گفت: حاج قاسم در وصیت نامه‌اش توصیه می‌کند برای دشمن کوچه باز نکنید و مراقب باشید و هیچ زاویه کوچکی هم باز نشود.

منبع: مـهر