فریب گرمای این چند روز را نخورید؛ سرمای سخت و بارندگی در راه است
فریب گرمای این چند روز را نخورید؛ سرمای سخت و بارندگی در راه است

همشهری نوشت: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و نیز در دامنه‌های جنوبی البرز بارش رخ می‌دهد. این مناطق شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، غرب […]

- فریب گرمای این چند روز را نخورید؛ سرمای سخت و بارندگی در راه است

همشهری نوشت: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و نیز در دامنه‌های جنوبی البرز بارش رخ می‌دهد. این مناطق شامل استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، قزوین، البرز، برخی مناطق تهران و قم است و بارش‌ها به صورت باران و برف در برخی مناطق همراه با گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دماست.

امروز در تهران و کرج تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به تدریج با ناپایدار شدن وضعیت جوی در بعدازظهر کاهش می‌یابد. در اصفهان هم از اواخر وقت امروز روند کاهش آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود.

جمعه گستره بارش به شمال شرق، برخی نقاط شرق و جنوب کشور کشیده می‌شود. علاوه بر استان‌های ذکر شده مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، برخی مناطق یزد و خراسان جنوبی، بوشهر و غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان و بوشهر و بیشتر مناطق استان فارس غیر از جنوب شرق آن بارش پیش‌بینی می‌شود. بیشینه مقدار بارش جمعه در لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، جنوب کردستان و مرکزی خواهد بود.

جمعه بارش برف نمود بیشتری نسبت به روز قبل پیدا خواهد کرد و مناطق گسترده‌ای از غرب و شمال غرب و ارتفاعات رشته‌کوه البرز و زاگرس شمالی و مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود.

شنبه عمده فعالیت سامانه در غرب و شمال غرب و نوار شمالی کشور خواهد بود. علاوه بر آن، در برخی مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق نیز بارش رخ می‌دهد. در این روز بیشینه بارش در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز و شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی و نیز در برخی مناطق نیمه شمالی استان فارس رخ می‌دهد. شنبه در نوار شمالی کشور وزش باد شدید و کولاک برف نیز رخ خواهد داد.

یکشنبه و دوشنبه ـ ضمن تضعیف سامانه بارشی ـ در برخی مناطق نیمه شمالی کشور شامل مناطق غربی مرکزی، شمال شرق، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی و مرکزی و نیز برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. شایان ذکر است.

از ابتدای هفته جاری تاکنون افزایش دمایی که در بیشتر مناطق کشور رخ داده بود، با ورود سامانه و شروع بارش، به تدریج کاهش می‌یابد و پس از عبور سامانه بارشی در این چند روز، حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه افت دما و برگشت دمای هوای بیشتر مناطق کشور به حالت زمستانه را در پیش رو داریم.

جمعه در برخی نقاط خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد و شنبه در استان‌های مرکزی، اصفهان، یزد، نیمه شمالی فارس، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی وزش باد شدید رخ می‌دهد و به خصوص برخی مناطقی که بارش نبوده، خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

یکشنبه اواخر وقت و صبح دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک روی خواهد داد.

تا ظهر شنبه خلیج فارس و از اواخر پنجشنبه تا یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

منبع: اطلاعات انلاین