ترفند فوق‌العاده ساده برای نگهداری طولانی‌مدت موز
ترفند فوق‌العاده ساده برای نگهداری طولانی‌مدت موز

 همانطور که می‌دانید موز تنها پس از ۳ روز قهوه‌ای یا سیاه و خراب می‌شود. به همین دلیل اکثر ما به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم از خراب شدن موز جلوگیری کنیم و نحوه نگهداری طولانی مدت موز را یاد بگیریم.  با روش هایی که در ادامه می خوانید می‌توانید موز را تا ۱۵ روز […]

- ترفند فوق‌العاده ساده برای نگهداری طولانی‌مدت موز

 همانطور که می‌دانید موز تنها پس از ۳ روز قهوه‌ای یا سیاه و خراب می‌شود. به همین دلیل اکثر ما به دنبال راهی هستیم تا بتوانیم از خراب شدن موز جلوگیری کنیم و نحوه نگهداری طولانی مدت موز را یاد بگیریم.  با روش هایی که در ادامه می خوانید می‌توانید موز را تا ۱۵ روز در خانه نگهداری کنید.

نحوه نگهداری طولانی مدت موز در خانه

موز معمولاً درون پلاستیک، یخچال یا روی میز نگهداری می‌شود که در عرض چند روز نیز رنگ آن به قهوه‌ای تغییر می‌کند، اما خوب چه کاری باید انجام دهیم تا این میوه چند روز بیشتر سالم بماند؟ جواب عمل کردن به این ترفند است. اگر می‌خواهید وقتی موز می‌خرید بتوانید تا ۱۵ روز آن را نگهدارید، ساقه آن را چسب بزنید.

حتما می‌دانید که رسیدن موز بیشتر به گاز اتیلن آن که عمدتا از ساقه این میوه تولید می‌شود، بستگی دارد. در واقع گاز اتیلن از طریق ساقه به میوه پخش می‌شود تا شما موز شیرین و کاملا رسیده را میل کنید.

اما برای این که بخواهید خیلی زود موز‌ها قهوه‌ای و نرم نشوند، باید شیوه نگهداری مناسب آن را یاد بگیرید. برای این کار نیز بهترین روش استفاده از ترفند چسباندن چسب به ساقه موز است. اگر ساقه یک دسته موز را با چسب بپوشانید، می‌توانید از تولید گاز اتیلن به میوه جلوگیری کنید.

ترفند نگهداری موز برای مدت طولانی

شما همچنین می‌توانید به جای نگهداری دسته‌ای موزها، آن‌ها را از دسته جدا کنید و ساقه هر موز را با چسب بپوشانید، با این کار می‌توانید پخش گاز اتیلن را به حداقل برسانید و موز‌ها را برای مدت طولانی تری در خانه نگهداری کنید.

استفاده از توپ‌های پلی اتیلن توخالی
علاوه بر استفاده از ترفند بالا شما می‌توانید از توپ‌های پلی اتیلن توخالی برای نگهداری میوه ها به خصوص موز‌ها استفاده کنید.

اگر از این جاذب‌های اتیلن استفاده کنید، پس از ۱۵ روز وقتی سری به موز‌ها بزنید، می‌بینید که برخی از آن‌ها همچنان سبز هستند و خراب نشده اند. اگر ته موز‌ها کمی تغییر رنگ داده، نشان از خرابی آن نیست بلکه نشان دهنده وزن موز است که باعث تغییر رنگ پوست میوه شده است.

منبع: خبرنامه 

+