اما مزایا و معایب وکیل مهاجرت کانادا چیست؟ آیا برای مهاجرت به کانادا مشورت با وکیل مهاجرتی ضروری است یا به تنهایی می‌توان برای رفتن اقدام کرد؟  نقش وکیل مهاجرت کانادا کانادا کشوری پهناور با هدف‌های بلندپروازانه دراقتصاد و فناوری است. تراکم جمعیت این کشور کم است و برای تأمین نیروی کار به افراد ماهر نیازمند است. […]

اما مزایا و معایب وکیل مهاجرت کانادا چیست؟ آیا برای مهاجرت به کانادا مشورت با وکیل مهاجرتی ضروری است یا به تنهایی می‌توان برای رفتن اقدام کرد؟ 

نقش وکیل مهاجرت کانادا

کانادا کشوری پهناور با هدف‌های بلندپروازانه دراقتصاد و فناوری است. تراکم جمعیت این کشور کم است و برای تأمین نیروی کار به افراد ماهر نیازمند است. به همین خاطر، هر ساله برای انعطاف‌پذیری و جذب مهاجران، برنامه‌ها و قوانین مهاجرتی را به‌روزرسانی می‌کند. با چنین شرایطی، مشورت گرفتن از یک آدم کاربلد مثل وکیل مهاجرت کانادا ZBVISA خیلی از دغدغه‌های سفر شما را کم می‌کند و شما با صفرتاصد انواع برنامه های مهاجرتی از جمله ثبت شرکت در کانادا آشنا می شوید. برای آشنایی با مزایا و معایب داشتن وکیل مهاجرتی در ادامه با ما همراه باشید.

مشاور یا وکیل مهاجرت کانادا کیست

مشاور و یا وکیل مهاجرت کانادا به شخصی گفته می‌شود که پس از گذراندن یکسری از دوره‌های آموزشی و شرکت در آزمون‌های مخصوص، آمادگی و مجوز لازم برای همکاری با اداره مهاجرت کانادا را داشته باشد. معمولا وکیل رسمی مهاجرت کانادا تحت نظارت دائم کانون مشاوران مهاجرت کانادا است و باید مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا باشد. 

بنابراین یک وکیل مهاجرت خوب دانش و تسلط کافی بر روی روش‌های مهاجرت و قوانین آن دارند تا متقاضی را برای انتخاب بهترین و سریع‌ترین روش به مقصد، بدون هزینه‌ها و ریخت و پاش‌های اضافه همراهی کنند. 

مزایای استخدام وکیل مهاجرت کانادا

از آنجاییکه درخواست ویزا و مهاجرت به دولت کانادا به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، خیلی از افراد مراجعه به وکیل مهاجرت را لازم نداسته و با کمی پرس و جو از دوستان، خودشان برای درخواست ویزا اقدام می‌کنند. اما خیلی‌ها بخاطر جلوگیری از اشتباهات کوچک که باعث کند شدن مسیر مهاجرت یا حتی منجر به ریجکت شدن شود؛ ترجیح می‌دهند که از تجربه‌ و دانش وکیل رسمی مهاجرت کانادا بهره‌مند شوند.

  • دانش کافی از قوانین مهاجرت: یک وکیل مهاجرت خوب به قوانین مهاجرت و تبصره‌های آن تسلط دارد و با در نظر گرفتن شرایط متقاضی و آگاهی از شرایط کشور مقصد، ساده‌ترین و بهترین روش را پیشنهاد می‌دهند. 
  • جلوگیری از اشتباهات پرهزینه: مشاور و یا وکیل مهاجرت خوب، می‌تواند از اشتباهات رایج و پرهزینه که متقاضی را از مسیر سفر خارج کرده و زمان‌بر و هزینه‌بر است، جلوگیری کند. گاها یک اشتباه می‌تواند شما را حتی با داشتن ویزا، از مرز کانادا دیپورت کرده و برگرداند!
  • سرعت بخشیدن به روند مهاجرت: وکیل مهاجرت کانادا با تجربه‌ی بالا و تسلط کافی بر قوانین دولت کانادا و شرایط متقاضی، بهترین روش را پیشنهاد داده و با پیمایش ماهرانه، روند مهاجرت را سرعت می‌بخشند. مثلا یک وکیل مهاجرتیِ خوب می‌داند که نمره‌ی زبان متقاضی برای گرفتن ویزای استارت آپ پایین و دردسرساز است و یا خوب می‌داند که برای گرفتن جاب آفر نمره‌ی زبان حداقی چقدر باید باشد و تکلیف متقاضی را از این موارد روشن می‌سازد. 
  • پیچیدگی‌های کاغذ بازی اداری را آسان می‌کنند: یکی از دردسرهای کارهای اداری تکمیل مدارک یا اصطلاحا کاغذبازی است! وکیل مهاجرت حرفه ای از همان ابتدا با بررسی شرایط متقاضی، لیست مدارک را به درستی و جزئیات برای او مشخص می‌سازد. پر شدن درست و بدون اشتباه فرم‌ها و ارسال به‌موقع مدارک از دیگر وظایف یک مشاور یا وکیل مهاجرتی خوب است. 
  • ارائه مشاوره حقوقی: ارائه‌ی مشاوره حقوقی ارزشمند متناسب با شرایط خاص شما ارائه می‌دهد که محافظ حقوق و منافع شما است.
  • آرامش و کاهش استرس:  با مراجعه به مؤسسات مهاجرتی معتبر، خاطرتان از اینکه مسیر را به درستی و در زمان مناسب طی می‌کنید، به شما آرامش می‌دهد. اطمینان از ارسال به موقع مدارک، درست پر کردن فرم، جمع آوری درست مدارک تمکن مالی و خیلی از موارد دیگر، به نحو چشمگیری باعث کاهش اضطراب و استرس شما می‌شود. 

معایب استخدام وکیل مهاجرت 

مراجعه به کارشناس برای به دست آوردن اطلاعات کافی از مواردیکه درباره‌ی آن نا آگاه هستیم، یک امر طبیعی است. بنابراین رجوع به کارشناس به خودی خود کار نادرستی نیست که بتوان از ایراد گرفت. از معایب استخدام وکیل مهاجرت که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • هزینه بالا: معمولا گرفتن اطلاعات و راهکارهای حرفه‌ای هزینه می‌خواهد ولی در عوض رفتن به مسیرهای اشتباه و هزینه‌های اشتباهی فاکتور گرفته می‌شوند. 
  • انتظار زیاد: برخی اوقات مراجعه به وکلای مهاجرت بخاطر پیگیری پرونده‌های متعدد، ممکن است زمان انتظار بالایی داشته باشد.
  • فاش شدن اطلاعات: یکی از موارد مهمی که باید نسبت به آن وسواس بخرج دهید و مطمئن شوید که مؤسسه مهاجرتی مورد نظر از این لحاظ تمامی نکات را با دقت رعایت می‌کند، محافظت از اطلاعات شما است!  
  • مواجه شدن با پیشنهادات غیر قانونی: شاید در برخی از مراکز مهاجرتی با اقدامات غیر صادقانه و غیر قانونی مواجه شوید، مثل جور کردن مدرک زبان معتبر یا مدارک تمکن مالی! دولت کانادا سال‌ها است که در زمینه‌ی مهاجرت در دنیا حضور فعال دارند، و راه هر نوع تقلبی را به خوبی می‌دانند و با دقت بالا تمامی مسیرهای تقلب را بسته‌اند! شاید به احتمال ضعیف بتوان با مدرک تقلبی ویزا گرفت ولی به هیچ عنوان نمی‌توان افسر مهاجرتی مرزی کانادا را گول زد!
  • وکیل مهاجرتی همیشه ضروری نیست: اگر مدارک‌تان جوراست و کاملا از ضوابط و قوانین آگاهی دارید، پس دلیلی هم برای مراجعه به وکیل مهاجرتی نخواهید داشت. 

وظایف یک وکیل مهاجرتی خوب چیست؟ 

جدا از وظایفی مثل همراهی صادقانه و اعتماد که یک متقاضی از وکیل مهاجرتی خود انتظار دارد، مشاورین و وکلای مهاجرت کانادا باید از یک قرارداد دوطرفه که هم به نفع وکیل و هم موکل است تبعیت کنند. در این قرارداد که با فرمت تأیید شده‌ی کانون مشاوران مهاجرت کانادا CICC مواردی مثل مبلغ و روش پرداخت، برنامه پرداخت، طریقه‌‌ی برگشت وجه، حفظ اطلاعات محرمانه و خیلی از موارد کاملا واضح و دقیق ذکر می‌شود. 

این نکته را فراموش نکنید که هیچ مؤسسه مهاجرتی نمی‌تواند با سفارش یا آشنایی با آفیسر کانادایی به شما وعده‌ی گرفتن ویزای تضمینی را دهد! مؤسسه مهاجرتی معتبر بر اساس دانش و تسلط بر قوانین، شما را برای ورود به خاک کانادا همراهی می‌کنند. 

از وظایف وکیل مهاجرتی خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راهنمایی و مشاوره در زمینه روش مهاجرت مناسب مطابق با شرایط متقاضی و قوانین مهاجرتی کانادا
  • آشنایی کامل با قوانین به‌روز دولت کانادا 
  • پشتیبانی در درخواست ویزا و ارسال مدارک 
  • گرفتن وقت مصاحبه 

 استخدام وکیل مهاجرت با رعایت اصول حرفه ای 

استخدام یک وکیل مهاجرت یک راه عالی برای هدایت فرآیند اغلب پیچیده مهاجرت است. یک وکیل مهاجرت مشاوره و راهنمایی‌های ارزشمندی را برای انتخاب روش مهاجرت ارائه داده و به شما این اطمینان را می‌دهد که تمام مدارک به درستی پر شده و تمامی مهلت‌ها رعایت شده است.

وکلای مهاجرت دانش و تجربه‌ی کافی در زمینه قانون مهاجرت دارند، بنابراین می‌توانند بر اساس شرایط متقاضی مشاوره مناسب ارائه دهند. علاوه بر این، وکلای مهاجرت با تسلط و دانش کافی می‌توانند در مورد هر مشکلی که ممکن است در طول مسیر با آن مواجه شوید به شما کمک کنند.

در نهایت، یک وکیل مهاجرت حقوق شما را در طول فرآیند مهاجرت رعایت می‌کنند. در مجموع، مزایای استخدام وکیل مهاجرت بسیار بیشتر از هزینه‌‌ی آن است.

 

منبع خبر: رکنـا