به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری المیادین، منابع مقاومت اسلامی فلسطین جزئیاتی از واکنش رژیم صهیونیستی به اصلاحیه حماس در خصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را که مبتنی بر ۳ مرحله بود، اعلام کردند. بر اساس واکنش اسرائیلی‌ها نسبت به اصلاحیه حماس، طرح مذکور باید سه مرحله‌ای بوده و در […]

به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری المیادین، منابع مقاومت اسلامی فلسطین جزئیاتی از واکنش رژیم صهیونیستی به اصلاحیه حماس در خصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را که مبتنی بر ۳ مرحله بود، اعلام کردند.

بر اساس واکنش اسرائیلی‌ها نسبت به اصلاحیه حماس، طرح مذکور باید سه مرحله‌ای بوده و در مرحله اول آتش بس ۳۵ روزه به همراه ۷ روز بیشتر مطرح می‌شود و مرحله دوم ۳۰ روزه خواهد بود و مرحله سوم زمانبندی مشخصی ندارد.

در جزئیات طرح اسرائیلی‌ها برای مرحله اول بویژه در زمینه عقب نشینی نیروهای اسرائیلی آمده است که اسرائیلی‌ها واژه «مناطق مملو از جمعیت» را به جای واژه «مناطق مسکونی» انتخاب کرده اند، به این معنا که اسرائیلی‌ها از تمامی مناطق مسکونی عقب نشینی نمی‌کنند، بلکه از مناطقی عقب نشینی می‌کنند که بنابر تعریف خود آن را مملو از جمعیت می‌دانند.

در واکنش تل‌آویو همچنین عبارت فعال سازی مجدد بیمارستان‌ها به جای بازسازی مجدد آنها آمده است و منع آمد و شد هواپیماهای جنگی اسرائیل نیز تنها برای ۶ ساعت در روز مطرح شده و محدودیتی برای هواپیماهای شناسایی قید نشده است.

صهیبونیست‌ها در خصوص مجروحان فلسطینی اعلام کرده‌اند که تنها با خروج مجروحان بالای ۵۰ سال آنهم تنها ۵۰ نفر در روز موافقت می‌کنند.

در زمینه عملیات تبادل اسرا نیز رژیم صهیونیستی آزادی ۳ اسیر فلسطینی در برابر هر اسیر صهیونیست را مطرح کرده و آزادی تمامی اسرای فلسطینی در برابر اسرای صهیونیست را نپذیرفته است.

در خصوص جزئیات مرحله دوم، اسرائیلی‌ها معتقدند که تبادل اسرا در این مرحله انجام می‌شود و در خصوص تعداد اسرای تبادل شده و نحوه بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی خود باید مذاکره شود. بر اساس دیدگاه مذاکره کنندگان صهیونیست، این مرحله شامل عقب نشینی نیروهای اسرائیلی نمی‌شود.

مرحله سوم در طرح صهیونیست‌ها برای آتش بس نیز مانند طرح پیشنهادی نشست پاریس تدوین شده است.

منابع آمریکایی و اسرائیلی به سایت صهیونیستی والا گزارش دادند که مشکل اصلی در مذاکرات تعداد بالای اسرای فلسطینی است که باید آزاد شوند.

منبع: مـهر